ADsterdam viert advertising op een Amsterdams festival terrein

ADsterdam viert advertising op een Amsterdams festival terrein

24-04-2024 (16:28) - Bureaus

Boomerang, Publicis Groupe Nederland en Le Pub lanceren een nieuw creativity festival in Amsterdam. Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en gerebrand naar ADsterdam - the space between Advertising and Amsterdam. Op 5 juli wordt op de industriële en authentieke Amsterdamse busremise creativiteit in een brede zin gevierd.

De organisatie wil dat het event toegankelijk is voor een breed publiek; een laagdrempelige manier om te connecten met brands en agencies, geïnspireerd te raken op het gebied van technologie, duurzaamheid, entertainment, inclusie, sport, design, fashion, kunst en nog veel meer. Aan het programma wordt hard gewerkt, de eerste namen worden binnenkort bekendgemaakt.

"Vanuit mijn liefde voor festivals, zal deze dag vol inspiratie ook echt worden afgesloten met een festivalwaardig feest, met programmering van artiesten, DJ’s en vette surprise acts”

Anouk Facee Schaeffer, Head of Brand and Culture Boomerang en Publicis Groupe NL, en initiatiefnemer van het festival, legt uit: “Nederland staat bekend om zijn festivals - met meer dan duizend per jaar - die de toon zetten voor festivals over de hele wereld. Maar de meeste van deze evenementen draaien om muziek. Dus, waar gaan we heen als we inspiratie willen opdoen over andere hot topics? Natuurlijk hebben we techconferenties en creative breakfasts, maar waar zijn de creativiteit festivals? Hier zagen we een kans - dit moeten wij gaan opzetten.
Onze droom werd vorig jaar al geboren, een creativity festival in onze eigen geliefde stad, Amsterdam. En na een succesvolle eerste editie, gaan we dit jaar voor een nog grotere editie met meer talks, panels en inspiratie. Dit festival is bedoeld voor iedereen en zal daarom altijd toegankelijk en betaalbaar zijn. En vanuit mijn liefde voor festivals, zal deze dag vol inspiratie ook echt worden afgesloten met een festivalwaardig feest, met programmering van artiesten, DJ’s en vette surprise acts.”

ADCN vertegenwoordigt creatieve branche

Om er een industriebreed event van te maken, is ADCN aangehaakt als main partner van ADsterdam. ADCN vertegenwoordigt de creatieve branche in Nederland en heeft een gigantisch netwerk met alle agencies en veel brands. Het festivalterrein bevindt zich dan wel in Amsterdam, maar wil zich niet beperken tot de Amsterdamse scene.

Denise Willigers, Managing Director van ADCN reageert: “ADCN heeft als doel de creatieve industrie samen te brengen, om creativiteit te vieren, te netwerken en geïnspireerd te raken. Het is fantastisch dat we met deze samenwerking 2000 bezoekers kunnen verwelkomen om dit doel te bereiken. Inhoudelijk helpen we ADsterdam met een interessante programmering en sprekers, de locatie met diverse podia helpt enorm in onze ambitie om te inspireren en creativiteit te vieren op een zo toegankelijk mogelijke manier.”

Locatie en tickets

Het festival zal plaatsvinden op 5 juli bij Lief Amsterdam, een locatie die past bij de waarden op het gebied van inclusiviteit en duurzaamheid. Op basis van de afgelopen editie worden 2000 (tevens maximale capaciteit) mensen uit de reclame- en creatieve industrie verwacht.

Een ticket voor dit unieke evenement kost 15 euro (gereduceerd tarief van toepassing voor ADCN members). Ten opzichte van veel marketingevents (die kunnen oplopen tot in de honderden euro’s) is deze bijdrage slechts ter bevestiging van de komst van de bezoekers. Het event heeft geen commercieel doel.

Koop nu je tickets via: https://adcn.stager.co/web/tickets
Voor meer info ga naar: https://www.adsterdamfestival.com/

Merken, organisaties, creatives, sprekers die zich willen verbinden met ADsterdam mail naar: brand@boomerangagency.com 


Media

Marketing

Economisch