C2B aan de slag als social bureau van Borotalco

05-07-2024 (13:27) - Bureaus

Na het winnen van een pitch ‘perfetto’ mag creatief contentbureau C2B zich officieel het nieuwe social bureau van het Italiaanse deodorantmerk Borotalco in Nederland noemen. Borotalco, dat dit jaar haar 120-jarig jubileum viert, wil onder meer haar brand awareness vergroten.

Borotalco, onderdeel van de Bolton Group, is al ruim een eeuw een gevestigde naam in Italië. Sinds een aantal jaar is Borotalco ook in Nederland actief en is het de wens de groei een extra impuls te geven. C2B zal zich daarom onder meer gaan ontfermen over de verschillende Nederlandse socialkanalen van het merk, dat bekendstaat om haar producten op basis van het functionele en fluweelzacht talkpoeder.

De samenwerking bestaat onder meer uit het uitwerken en uitvoeren van een always-on contentplan. Daarbij vallen onder meer campagnebeheer en -creatie, en on-going contentcreatie voor hoofdzakelijk Instagram en Facebook.

Roel Derksen, Brand Manager Personal Care, Bolton Nederland: “Social Media is voor Borotalco een belangrijk kanaal om de doelgroep te bereiken. We waren direct enthousiast over de aanpak van C2B om ons merk en merkwaarden meer tot uiting te laten komen en de doelgroep te betrekken.” 

Robert van Meer, Director C2B: “Borotalco is een een onderscheidend product en heeft een rijke heritage. Daarmee past het merk bij C2B. Voor ons de (leuke) rol om ‘content worth sharing’ te maken om de brand awareness te verhogen,” 

 


Media

Marketing

Economisch