
Clever Strategy zet in op werkgeluk en behaalt Inner Smile Certificering
Clever Strategy, digital marketingbureau voor datagedreven klantgroei, heeft de officiële certificering behaald als Inner Smile Certified organisatie. Binnen vijf maanden wist Clever Strategy negentig procent van haar medewerkers actief te betrekken bij het certificeringstraject. Via het programma kregen medewerkers inzicht in wat hen energie geeft, waar groeikansen liggen en welke thema’s aandacht verdienen.
Het Inner Smile-certificeringstraject, ontwikkeld in samenwerking met het Geluksinstituut van de Erasmus Universiteit, maakt levens- en werkgeluk concreet, meetbaar én actiegericht. Clever Strategy maakt gebruik van het Gelukswiel van Inner Smile Company om continu inzicht te krijgen in de geluksopbouw binnen teams en op individueel niveau. Het Gelukswiel bestaat uit 15 factoren waaronder balans, vrijheid, en ontwikkeling. Op basis daarvan worden gerichte interventies ingezet.
'Bij Clever geloven we dat gelukkige mensen betere keuzes maken, meer energie hebben én duurzaam resultaat boeken," zegt Kjeld Piek, oprichter en CEO van Clever Strategy. "Daarom is werkgeluk voor ons niet iets ‘voor erbij’, maar de motor van ons succes." Door structureel te investeren in welzijn, naast kennis en technologie, bouwt Clever Strategy aan een toekomstgerichte, veerkrachtige organisatie. Een werkomgeving waarin mensen floreren, en waarin de beste ideeën ontstaan.
Anderen inspireren
Met het behalen van deze certificering wil Clever Strategy ook andere organisaties inspireren. “Sterke teams bouwen sterke merken. Gelukkige mensen maken organisaties sterker én de wereld een stukje beter", aldus Jacco Vingerling, oprichter van Inner Smile Company. Clever Strategy is naast Bowers & Jackling het tweede Nederlandse bedrijf met de certificering. Ook behaalde Hooli Mooli, partner van Inner Smile Company, onlangs haar certificering.
Over Inner Smile Company
Inner Smile Company heeft als missie om werknemerswelzijn te bevorderen. Dat leidt tot meer betrokkenheid, hogere productiviteit en een sterkere bedrijfscultuur. Het unieke geluksprogramma, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten van de Erasmus Universiteit, stelt medewerkers in staat hun geluksniveau te begrijpen en meetbaar te verhogen.