Creative Gym en AH Retail Media Services willen retail media naar hoger niveau tillen

Creative Gym en AH Retail Media Services willen retail media naar hoger niveau tillen

17-06-2025 (07:00) - Bureaus

Hoe haal je meer uit investeringen in retail media? Door lef te tonen in elke fase van het proces, van strategie tot creatie en executie, én door vanaf het begin als multidisciplinair team samen te werken aan heldere doelstellingen, mediastrategie en conceptontwikkeling. Dat is de centrale gedachte achter de nieuwe samenwerking tussen Creative Gym en AH Retail Media Services.

Dinesh Sonak & Max de jong

Sinds dit jaar bundelen de twee bedrijven hun krachten om merken en bureaus actief in het retaildomein te trainen en te coachen. Met het Boosting Retail Creativity programma leren deelnemers in interactieve sessies hoe zij het creatieve en strategische niveau van hun retail media structureel kunnen verhogen.

"Veel merken benutten nog niet het volledige creatieve potentieel van hun investeringen in retail media," zegt Dinesh Sonak, founder van Creative Gym. "Met het Boosting Retail Creativity programma willen we bijdragen aan de creatieve ontwikkeling van retail media en zorgen voor meer ‘wow’ bij shoppers in apps en in de winkel. Dit vraagt om specifieke kennis in combinatie met lef. Merken krijgen van ons concrete tools, inzichten en oplossingen om hun creativiteit in retail campagnes te versterken."

Samen retail media verbeteren

De trainingen zijn speciaal ontworpen voor multidisciplinaire teams van merken, media- en creatieve bureaus die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de strategie, creatie en productie van retail media campagnes. In energieke sessies wordt als één team gewerkt aan het versterken van creatief leiderschap en vakmanschap. Daarbij wordt onderzocht hoe de kansen van retail media slimmer kunnen worden benut en hoe de creative excellence en relevantie van campagnes en promoties kunnen worden verbeterd.

Deelnemers ontvangen praktische tools, directe feedback van expert coaches, benchmarks en best practices. Daarnaast wordt de Retail Creativity Scorecard aangereikt voor de implementatie van alle opgedane inzichten.

"Door samen te trainen, versterken we niet alleen de samenwerking tussen merk, media en creatie, maar zorgen we er ook voor dat de kwaliteit van retail media structureel verbetert, " aldus Max de Jong, Senior Manager Media Performance & Consumer Insights bij AH Retail Media Services (en een van de coaches van het programma).


Media

Marketing

Economisch