
Creative Media Network aan de slag voor KFC
Creative Media Network (CMN), bureau voor creatieve content en slimme marketingoplossingen, is gestart als nieuw bureau voor KFC Nederland. In aansluiting op de bestaande samenwerking met bureau Truus, richt CMN zich op het ontwikkelen van campagnes op maat voor meer dan 96 KFC-restaurants. De eerste campagne rond de populaire Netflix-serie Squid Game is inmiddels live.
Waar creatief bureau Truus al jaren verantwoordelijk is voor de landelijke strategie en creatieve concepten, zorgt CMN voor de vertaling naar visuele en communicatieve middelen die écht werken op restaurantniveau. Deze aanpak helpt KFC om haar marketing nog beter af te stemmen op de wensen van ondernemers en gasten in de buurt.
“Bij KFC draait het om beleving, en dat begint bij relevantie", zegt Tamara van Beelen, Head of Marketing bij KFC Nederland. "Truus helpt ons met creatieve concepten die aanspreken, en met CMN hebben we nu een bureau aan boord dat deze campagnes vertaalt naar krachtige (locatiegerichte) uitingen. Dat geeft ons de mogelijkheid om écht dicht bij onze gasten te staan.”
Op alle fronten scoren
Doeke de Steur, CEO van CMN: “Wij geloven in het snel, slim en efficiënt bedenken en doorvertalen van content, waarbij content automation een cruciale rol speelt, zo ook voor KFC. Elk restaurant heeft net weer andere behoeften, en dankzij onze geautomatiseerde aanpak kunnen we op schaal én met nuance elk restaurant voorzien van passende communicatie. Zo maken we lokale relevantie haalbaar én betaalbaar.”
CMN heeft jarenlange ervaring met retailmarketing voor merken als Kruidvat, Post NL, Praxis en Hoogvliet. Dankzij slimme processen, een sterk creatief team en ver doorgevoerde automatisering, maakt het bureau het mogelijk om campagnes snel, efficiënt en schaalbaar te produceren, zonder in te leveren op kwaliteit. Met deze samenwerking bouwen KFC, bureau Truus en CMN samen aan een marketingaanpak waarin landelijke creativiteit en lokale effectiviteit samengaan en campagnes als Squid Game op alle fronten kunnen scoren.