
De Vegetarische Slager kiest DEPT als social lead agency voor Europa
De Vegetarische Slager heeft DEPT gekozen als social lead agency voor Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het bureau is vanaf nu verantwoordelijk voor de redactionele strategie, always-on content, community management, productie en paid social van de eigen kanalen van het plantaardige vleesvervangersmerk.
De opdracht is helder: De Vegetarische Slager wil de markt voor vleesvervangers verder openbreken met social-first content die aansluit op de leefwereld van de community. Met een team van specialisten in meerdere landen ontwikkelt DEPT content die lokaal relevant is en het merkverhaal versterkt. Door in te spelen op culturele dynamiek en actuele thema’s weet het bureau de community van De Vegetarische Slager consistent te activeren en betrokken te houden.
Ram Huigen, CMO De Vegetarische Slager: “We zijn super enthousiast over de samenwerking met DEPT, waarmee we onze missie – het bevrijden van alle dieren uit de voedselketen – nog krachtiger kunnen uitdragen. Hun expertise in het ontwikkelen van aansprekende social content helpt ons om op een betekenisvolle manier verbinding te maken met onze community en bij te dragen aan een verschuiving richting duurzamere voedselkeuzes.”
Roddy Taylor, Director of Growth bij DEPT: “Ook wij zijn heel erg blij met deze nieuwe samenwerking. Samen willen we de markt voor plantaardig eten verder opschudden. Ons doel is om content te maken die de community aanspreekt en uitnodigt tot verandering richting duurzamere eetgewoonten, en zo een groeiende community van fans in meerdere landen te blijven inspireren.”