Dutch Digital Design viert haar tiende verjaardag met nieuw bestuur en nieuwe partners

23-05-2024 (10:09) - Bureaus

Dutch Digital Design, de stichting die zich inzet voor de zichtbaarheid van Nederlands beste interactieve werk in binnen- en buitenland, viert haar tiende verjaardag en heeft twee belangrijke nieuwtjes. Oprichter Bert Hagendoorn geeft zijn voorzittersstokje door aan Suzanne Visser en gaat zich richten op partnerships. Het bestuur is daarnaast vernieuwd en drie nieuwe bureaus sluiten zich aan als partner.

Dutch Digital Design werd in 2014 gestart met als doel de aantrekkingskracht voor potentiële opdrachtgevers en talent in binnen- en buitenland te versterken. Sindsdien is Dutch Digital Design als organisatie gegroeid en heeft de stichting meegebouwd aan het imago van Nederland op het gebied van digitaal design. Het collectief vertegenwoordigt het Nederlandse designwerk op nationale en internationale events, zoals Dutch Design Week, SXSW en Cannes Lions. Tot nu toe publiceerde de stichting 250 cases en 150 artikelen over het werk en de visie van partners via de website, social media en nationale en internationale pers.

Vernieuwd bestuur

De samenstelling van de organisatie is vanaf vandaag ook veranderd met nieuwe bestuursleden. Aan de bestaande bestuursleden Suzanne Visser (de nieuwe voorzitter), Sebastiaan Scheer (curatie) en Bert Hagendoorn (partnerships) zijn de nieuwe bestuursleden Sofie de Kam (events) en Niny Ezinga (communicatie) toegevoegd. Alain Dujardin neemt na vijf jaar afscheid van het dagelijks bestuur en neemt de rol van hoofd van de Raad van Advies over van Daniel Sytsma.

Volgens de nieuwe voorzitter Suzanne Visser is de stichting klaar voor de volgende stap: "Door de kracht van al deze bureaus te bundelen kunnen we samen meer bereiken, kennis uitwisselen en nieuwe samenwerkingsverbanden aangaan. We kijken er enorm naar uit om ook de komende tijd de Nederlandse branche verder te versterken.”

Nieuwe partners

De afgelopen jaren groeide het aantal bureaus dat aansloot als partner van de stichting naar 35, waarvan de nieuwste partners Kemari, Total Design en TBWA zijn. De komende periode groeit de groep aan de hand van de toelatingscriteria door naar maximaal 40. Hiermee behoudt de groep de functie van exclusief keurmerk van de beste bureaus op het gebied van digital design in Nederland. Daarnaast werkt de stichting nu ook samen met merken die in-house design afdelingen hebben, zij kunnen zich ook aansluiten als Supporting Brands.

 


Media

Marketing

Economisch