Megawatt breidt uit met twee nieuwe creatives

Megawatt breidt uit met twee nieuwe creatives

13-06-2025 (16:04) - Bureaus

Megawatt versterkt het team met creatives Stefan Leendertse en Bas den Bode. Niet alleen de gewonnen pitches en nieuwe klanten zijn de aanleiding, ook de structurele aandacht voor lopende partnerships blijft een prioriteit.

In het hoofd van voormalig freelancer Stefan zaten bedrijven die 'anders kijken naar werken', vooral in de hippe start-up scene van Californië. Maar tijdens zijn sollicitatiegesprek bij Megawatt werden vragen gesteld als 'Waar krijg jij energie van?' en 'Wat heb jij nodig om optimaal te presteren?'.

Als je dan begint over sporten, reizen of een parttime functie wegens de combinatie met freelanceprojecten, ontstaat er bij andere bureaus vaak wrijving aan tafel. Bij Megawatt wordt dit juist aangemoedigd. "Ontzettend verhelderend en, als je naar onderzoeken kijkt, ook nog verdomd effectief," aldus Stefan. Los van een succesvolle freelance carrière heeft Stefan ook bureaus als Duval Guillaume, N=5 en TBWA op z'n naam staan.

Als oprichter, beheerder en creatieve eindbaas van het Instagram-account @watikmisindesupermarkt (bijna 100k volgers, red.) weet Bas van den Bode als geen ander wat er speelt in de markt. Ook zijn werk bij bureaus als N=5, Roorda en FCB is niet onbekend gebleven.

Sterke activatiebasis

De ambitie van de CD’s en creatieven bij Megawatt werkt niet alleen aanstekelijk, maar is ook prijzenswaardig, zegt Bas. Hij voeg eraan toe dat de snelheid binnen Megawatt een trein is waar je vlot in moet springen: "Het was echt een ‘hit the ground running’, maar dan wel op een goede manier. Laten we er een ‘hit the ground jogging’ van maken."

De keuze voor een bureau met een sterke activatiebasis is voor beide heren logisch: "Het zijn de ideale briefings, waar middelenvrij denken rondom een PR-waardig ‘big idea’ wordt gestimuleerd en klanten zo de ruimte krijgen om echt verrast te worden. Het bijzondere van Megawatt is dat ze écht full service zijn en juist de uitvoering van bijzondere of grote producties perfect beheersen. Zo komt het creatieve idee écht tot leven en word je niet alleen als creative, maar ook als klant blij van het werk."

Lees je dit stuk en sluit je je, als ambitieuze creative, graag aan bij deze visie en bij Megawatt? Neem dan snel contact met het bureau op!


Media

Marketing

Economisch