Nathalie Peters en Marc Gooijer van MORGENFRISK groeien door met FRISK Agency

20-03-2023 (10:52) - Bureaus

Drie jaar na het lanceren van ‘the in-housing company’ MORGENFRISK maken Nathalie Peters en Marc Gooijer vandaag bekend een tweede bedrijf te starten. Met digitaal marketingbureau FRISK Agency gaan de ondernemers zich specifiek richten op de mkb-sector.

De uitbreiding is een reactie op de toenemende vraag van bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf naar begeleiding bij hun digitale transformatie. De dagelijkse leiding van FRISK komt in handen van Michiel van der Ven, die sinds begin 2021 werkzaam is in het team van MORGENFRISK.

Eigen talent laten doorgroeien

Na meer dan 15 jaar voor grote mediabureaus (o.a. IPG Mediabrands) en uitgeverijen (o.a. Talpa Network) te hebben gewerkt, richtten Peters en Gooijer in januari 2020 MORGENFRISK op. Inmiddels werken er 13 specialisten op het gebied van data, marketing, advertising en techniek bij het bureau. Om eigen in-house talent te behouden en te laten doorgroeien krijgt Michiel de dagelijkse leiding. Marc Gooijer: “Michiel heeft zich de afgelopen twee jaar sterk ontwikkeld en we willen hem de mogelijkheid geven om zijn talent verder door te ontwikkelen. We kijken er naar uit om samen met hem FRISK verder te laten groeien.”

Nieuwe doelgroep

Peters: “De vraag vanuit de mkb-sector wijkt af van onze MORGENFRISK-propositie. Het mkb is een totaal andere doelgroep. Voor velen van hen is in-housing (nog) te ver weg. De online marketingambities zijn net zo groot, maar de wijze waarop zij ondersteund moeten worden, vereist een compleet andere aanpak. Na een aantal succesvolle cases en prettige samenwerkingen is ‘zusje’ FRISK geboren. Een digitaal marketingbureau met een team vol specialisten dat aan de (praktische) behoeften en met de budgetten van ondernemers in het mkb gaat werken.” Gooijer vult aan: “Dat we bij de officiële lancering al meteen voor tien klanten in de automotive-, vastgoed- en wervings- en selectiebranche werken, voelt zeker na de uitdagende start die we met MORGENFRISK door de pandemie hadden als een extra luxe positie.”

Meer omzet en betere marges voor Honda Nederland

Een van die opdrachtgevers is Honda Nederland. De autodealer benaderde Peters en Gooijer in 2022 met de vraag hen te helpen met het verbeteren van de conversiefunnels van het dealernetwerk in Nederland om zo ook online meer leads en betere marges te realiseren. Van der Ven: “In de drie maanden dat we vanuit Honda Retail Media Services samenwerken, zien we al goede resultaten. Denk aan 35% meer conversies op SEA-campagnes en 37% besparing op mediakosten. En we blijven resultaat boeken. Ja, daar zijn we trots op, maar waar ik vooral ook blij mee ben, is de open communicatie met de klant. We horen terug dat we hier `anders' in zijn.”


Media

Marketing

Economisch