Nieuw creatief bureau Glyph Studios kiest voor ‘soul’

Nieuw creatief bureau Glyph Studios kiest voor ‘soul’

26-06-2025 (11:58) - Bureaus

In een tijd van AI-gegenereerde content kiest Glyph Studios - een nieuw creatief bureau voor fotografie en film - voor echtheid, energie en menselijke connectie. Want als visuele content alleen nog maar uit algoritmes ontstaat, dan verdwijnt de ziel, zeggen de oprichters van het nieuwe creatieve bureau Glyph Studios. Kevin Rijnders, Michele Secchi en Jeroen Paling slaan met Glyph een nieuwe weg in: fotografie en film die de menselijke energie voelbaar maken – voor merken die écht willen verbinden.

“AI kan beelden maken, maar wij maken contact,” stelt medeoprichter Kevin Rijnders. “Mensen voelen direct of iets echt is. Dat zie je en dat voel je. Voor ons is dat waar impact ontstaat.”

Met wortels in mode, journalistiek en reclame, en een voorliefde voor de kracht van analoge technieken, brengt Glyph Studios een stijl die zowel eigentijds als tijdloos is. Visueel geïnspireerd door meesters als Richard Avedon, Jeff Wall en Mary Ellen Mark, maar altijd met het oog op het merkverhaal en de context van nu.

Visuele content met karakter

Glyph Studios ontwikkelt, creëert en produceert fotografie en film voor campagnes, social content, employer branding en redactionele formats. Niet gepolijst, maar echt. Rauw. Beelden die ontstaan door éérst de connectie te maken, en dan pas op de knop te drukken.

“Iedere maker in ons team heeft een eigen signatuur,” aldus Jeroen Paling. “Wij geloven dat authenticiteit en merkwaarden perfect samen kunnen gaan – juist daar ontstaat krachtig, blijvend beeld.”

Glyph werkte recent onder meer voor Jeugdfonds Sport & Cultuur, Cup-a-Soup, PostNL en OV-pay. 


Media

Marketing

Economisch