Vernieuwd bestuur PIM kiest nieuwe koers: rebelser, interactiever, relevanter

Vernieuwd bestuur PIM kiest nieuwe koers: rebelser, interactiever, relevanter

28-11-2025 (14:31) - Marketing

Platform Innovatie in Marketing (PIM) luidt een nieuw tijdperk in. Dit jaar viert de marketingcommunity 40 jaar pionieren en verbinden en kiest het positie voor het marketingvak voor de aankomende jaren. Als vereniging van en voor marketeers met een groot innovatiehart vernieuwt PIM haar strategie met een geheel vernieuwde programmering vanaf 2026 en versterkt het bestuur met drie nieuwe bestuursleden.

“De community zet in 2026 verder in op grotere en vernieuwende formats die uitnodigen tot actie, dialoog en verdieping”, zegt Charelle Akihary, voorzitter van PIM. “Marketing verdient een podium waar inhoud voorop staat en waar lef wordt beloond. Maar bovenal verdient elke marketeer een plek waar hij of zij zich thuis voelt, gehoord wordt en direct waarde ervaart. We zien de rol van marketeers ook steeds breder worden naar innovatie, business development, data, impactmaker. Dat is PIM. En daar is iedereen welkom en passen we nu onze formats op aan. We blijven trouw aan waar we 40 jaar geleden voor begonnen: het vak beter maken. Samen.”

In 2026 draait het bij PIM om drie  thema’s

Marketingteams als changemakers van de toekomst; Marketing is niet langer de club van ‘leuke campagnes’. Het is de motor van verandering. Marketingteams kunnen cultuur beïnvloeden, innovatie versnellen en ethiek agenderen. Ze zijn de brug tussen wat is en wat nodig is.
De nieuwe merkbouwer; sterke merken bouwen geen bereik, maar betekenis. Marketeers bouwen geen doelgroepen, maar gemeenschappen. Ze zijn architecten van verbinding, dragers van maatschappelijke impact, en bouwers van merken die ertoe doen.
Menselijke marketing in een datawereld; data geeft je patronen, mensen geven je betekenis. Marketing mag slim zijn, maar moet óók voelen. Want alleen dan ontstaat echte loyaliteit en échte impact.
Bekijk hier het actuele programma

Drie nieuwe aanjagers in het PIM-bestuur

De kracht van het netwerk wordt verder versterkt door het aantreden van Marcel van Spijk als community manager/bestuurslid. Als Strategic Community Manager bij KPMG brengt hij veel ervaring mee op dit vlak: “Een community is geen optelsom van leden. Het gaat om mensen écht zien, horen en verbinden. Bij PIM zie ik de kracht van een community die verder wil, en die verbondenheid wil ik samen nog groter maken.”

Eva Klinkert brengt als CMO veel internationale marketingstrategie expertise in het bestuur van start-ups tot business development: “Ik geloof in strategie die raakt, creativiteit die verbindt en events die aanzetten tot echte groei. Binnen PIM wil ik meehelpen om die vonk steeds opnieuw aan te wakkeren en liefde voor het vak te creëren.”

Farhat Ajadat versterkt het bestuur met haar scherpe blik op verantwoording, transparantie en duurzame groei. “Ik hou van bouwen van bruggen tussen cijfers en verhalen, tussen structuur en creativiteit. Vanuit die expertise weet ik hoe belangrijk een stevige en transparante basis is om groei en innovatie mogelijk te maken. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn collega-bestuurders en het PIM-netwerk die missie verder uit te dragen.”
 


Bureaus

Media

Economisch