Oud-hoofdredacteur Quote begint 'no-nonsense' communicatiebureau
27-11-2018 (10:12) - Bureaus
Mirjam van den Broeke, oud-hoofdredacteur van Quote, is een content- en communicatiebureau begonnen. 'Mijn streven is van Content Captain hét adres te maken voor ondernemers en bedrijven met behoefte aan een goede strategie en een no-nonsenebenadering', aldus Van den Broeke. Ze verwacht daarbij gebruik te kunnen maken van haar ervaringen als redacteur.
Van den Broeke werkte van 2011 tot 2016 als hoofdredacteur bij Quote en was daarvoor ook nog zeven jaar werkzaam bij het zakenblad als redacteur. Mede hierdoor werd ze gemotiveerd om zelf te gaan ondernemen. ‘Ik heb in mijn journalistieke carrière ontzettend veel verhalen gehoord van succesvolle ondernemers die ‘gewoon’ een keer zijn begonnen. No guts, no glory. Dit inspireerde me om het zelf ook gewoon te gaan doen.'
nauwelijks bezig met pr
De oud-hoofdredacteur wil zich onder meer gaan toeleggen op startups en andere midden- en kleinbedrijven. 'Zulke ondernemers doen dikwijls deals of projecten met een grote maatschappelijke of zakelijke relevantie maar zijn, mede door hun kleine bedrijfsbezetting, vaak nauwelijks bezig met hun communicatie en pr', zegt Van den Broeke.
Ze ziet hierin dan ook een belangrijke taak voor zichzelf weggelegd. 'Ik weet waar journalisten naar op zoek zijn en hoe je ze nieuwsgierig kunt maken. Ik denk dat dit waardevolle inzichten zijn die ik nu voor mijn klanten kan inzetten.'