
Proefdiervrij kiest All Response Media
Vanaf juli 2025 verzorgt All Response Media de landelijke media-inzet voor de nieuwe DRTV-campagne van Proefdiervrij: ‘Het Rad van Dierenleed’. De campagne is bedoeld om fondsen te werven én het bewustzijn rondom het gebruik van proefdieren te vergroten. Emotie en urgentie staan centraal.
Centraal in de campagne staat het aangrijpende gegeven dat slechts 1 op de 8 proefdieren wetenschappelijke experimenten overleeft. Dit thema wordt verbeeld in een DRTV-spot waarin een beagle pup genaamd Lola in een groot rad terechtkomt, een macabere variant op het Rad van Fortuin. Slechts één vakje biedt uitweg – een metafoor voor de willekeur en wreedheid van dierproeven.
Multimediale aanpak met landelijke dekking
De campagne wordt breed uitgerold via een mix van massamedia, online advertenties en eigen middelen van Proefdiervrij:
TV en buitenreclame: All Response Media verzorgt de inkoop en executie van de TV-spot en buitenreclame, zichtbaar vanaf juli op landelijke televisie en op drukbezochte locaties. In september volgt een nieuwe impuls via Socutera.
Online video en social media: gericht op conversie en optimalisatie
Eigen communicatiekanalen en printmedia, zorgvuldig afgestemd op de doelgroep.
Oproep tot actie
Met een call-to-action – ‘Help ons dit dierenleed te stoppen. Ga naar proefdiervrij.nl en word donateur’ – zet de campagne in op maximale betrokkenheid van de kijker. Via twee speciaal ingerichte landingspagina’s kunnen geïnteresseerden gemakkelijk structureel of eenmalig doneren.
Proefdiervrij is de grootste organisatie in Nederland die zich exclusief inzet voor proefdiervrije wetenschap. Door bewustwording, onderzoek en samenwerking streeft zij naar een toekomst waarin dierproeven overbodig zijn.