Radio Advies Bureau wordt marketingorganisatie Audify

01-12-2021 (17:17) - Bureaus

Audify is vanaf vandaag de nieuwe naam van het Radio Advies Bureau. Audify is het tastbare resultaat van de herpositionering die afgelopen periode is uitgevoerd. De kern van de nieuwe positionering is dat de scope wordt verbreed van radio naar audio. De wereld zit vol met geluid en luisteraars luisteren meer en vaker naar allerlei verschillende soorten audiocontent. Audify zet zich als marketingorganisatie nadrukkelijk in voor meer en beter gebruik van geluid in commerciële communicatie.
 
Er wordt meer audio geconsumeerd dan ooit tevoren. Met meer dan 40% van de totale mediatijd is luisteren één van de belangrijkste vormen van mediaconsumptie. Het aantal platforms dat de luisteraar consumeert, zoals podcasts en digitale audio, groeit exponentieel. Audify heeft de ambitie om bedrijven, merken en hun bureaus te faciliteren bij het meer en beter gebruik maken van audio in commerciële communicatie.
 
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify: "Hoe klinkt jouw merk? Dat is de vraag die centraal staat bij Audify. Het is daarbij logisch dat Audify haar werkveld verbreedt ten opzichte van de positie van het RAB. Nadenken over je merkgeluid is een eerste stap naar het benutten van de potentie van audio. Audify kan je daarbij helpen. Onze deelnemers exploiteren, naast radiostations, nog veel meer audioplatformen en formats. Daarbij past de nieuwe naam naadloos bij het nieuwe luisteronderzoek dat in 2022 het levenslicht zal zien."
 

Credits

De nieuwe positionering en merkidentiteit zijn ontwikkeld in samenwerking met: De Positioneerders, Brand Being, Amp.Amsterdam, Ambassadors, Basisidee, SMIT Digitaal Vakmanschap, InSites Consulting en uiteraard het Audify bestuur en kantoor. 

Media

Marketing

Economisch