SCOUPY keert meer dan 10 miljoen euro uit
24-07-2018 (11:38) - Bureaus
Afgelopen maandag doorbrak SCOUPY, het marketing- en activatieplatform voor boodschappers, een nieuwe grens. Meer dan €10.000.000,- is inmiddels aan consumenten uitgekeerd door middel van cashbacks.
Valentijn Bras, founder en CEO van SCOUPY: “Een enorme mijlpaal. In minder dan drie jaar tijd zijn er meer dan 7 miljoen cashback-aanvragen uitbetaald en afgelopen maandag zijn we de mijlpaal van 10 miljoen euro aan uitgekeerde cashbacks gepasseerd. En dan te bedenken dat we eigenlijk nog maar net begonnen zijn: ons platform groeit nog steeds knetterhard, zowel in deelnemende consumenten als in aanbod van A-merken.”
uitproberen
Van de twee miljoen unieke Scoupy-gebruikers maakt meer dan 70% gebruik van de gratis app, de andere gebruikers hebben zich via de website aangemeld. Consumenten kunnen wekelijks geselecteerde producten goedkoop of zelfs helemaal gratis proberen. Onafhankelijk van waar zij hun aankoop doen, ontvangen zij (binnen 48 uur) het verschil tussen actie- en aankoopbedrag op hun bankrekening teruggestort. Hiervoor moet dan wel een foto van de kassabon worden geüpload. Bras: “De allereerste Scoupy-cashback-actie, medio 2015, was voor een tube Zendium tandpasta. Inmiddels zijn we honderden A-merken en 7 miljoen uitgekeerde cashbacks verder. Het is fantastisch dat consumenten ons wekelijks weten te vinden en dat we zó hard blijven groeien."
internationaal
Onlangs werd bekend dat Sanoma haar belang in SCOUPY verder heeft vergroot en dat de oprichters van SCOUPY zich vanaf september vooral gaan richten op internationale expansie van het platform. Per 1 september 2018 gaat Maurits Priem, nu nog Commercieel Directeur Benelux bij Essity, aan de slag als nieuwe Managing Director bij SCOUPY.