Stoov gaat eerste samenwerking aan met i-did

30-05-2023 (14:03) - Bureaus

Stoov, de Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens en -dekens, brengt samen met i-did, producent van gerecyclede viltstoffen, een limited edition-serie warmtekussens en accessoires uit.

De twee partijen willen allebei zorg dragen voor een duurzamere planeet en geven producten met deze collectie een tweede kans. Stoov geeft hiermee startsein voor een reeks van productsamenwerkingen.

Limited edition-collectie

De limited edition-collectie bevat onder andere de Ploov, een warmtekussen van 45x45 centimeter in de kleuren marble grey, moss green, dune beige en stormy blue. Daarnaast heeft Stoov voor het eerst een rugzaktas en een mand aan haar collectie toegevoegd zodat de kussens gemakkelijk vervoerd en buiten gebruikt kunnen worden. De kussenhoezen zijn waterafstotend en daardoor voor zowel binnen als buiten te gebruiken. Net als de bestaande producten van Stoov bevatten de kussens infrarood warmtetechnologie en zijn ze draadloos op te laden.

Producten met een tweede leven

Met de samenwerking willen de twee bedrijven laten zien dat er met gerecycled materiaal stijlvolle producten van hoge kwaliteit gemaakt kunnen worden. Alle producten binnen de collectie zijn namelijk gemaakt van materialen die anders zouden zijn weggegooid. Door oude kleding te versnijden en vervezelen ontstaat er een mengsel waar weer hoogwaardige viltstof garen van worden gemaakt. Met het recyclen van de materialen willen beide merken de hoeveelheid textielafval terugdringen en water en CO2-uitstoot besparen.

Voor een duurzamere planeet

Voor Stoov is dit de eerste productsamenwerking met een partnerbedrijf, maar de twee Nederlandse scale-ups passen als partners perfect bij elkaar, vertelt Niek Veendrick, CEO van Stoov: “i-did heeft op het gebied van duurzaamheid volop raakvlakken met ons merk en deelt dezelfde bedrijfsfilosofie. Dit is een voorwaarde voor elk bedrijf waarmee we samenwerken, omdat we onze naam alleen willen verbinden aan partijen die een vergelijkbare visie hebben. We willen allebei onze ecologische voetafdruk terugdringen. Dit doen we onder andere door stevig in te zetten op recycling en waterbesparing, maar ook op het gebied van personeelsbeleid hebben we dezelfde uitgangspunten. i-did is onze eerste productpartner, maar een van meerdere samenwerkingen die ongetwijfeld nog zullen volgen.”

Ook stijlvol

Eva Margarjan-Huijts, Marketing en e-commerce specialist van i-did, vult aan: “We willen bij i-did bijdragen aan een duurzame en sociale samenleving. Door samen te werken met een merk als Stoov hopen we nog meer mensen te inspireren en te laten zien dat er van gerecycled textiel niet alleen duurzame, maar ook stijlvolle producten gemaakt kunnen worden.” 


Media

Marketing

Economisch