
The Family en Open Now gaan samen verder als The Family
The Family en Open Now bundelen hun krachten en vormen een nieuw creatief bureau met gedragskennis als fundament. Het nieuwe bureau kiest voor de naam The Family. Met de slogan home of proven creativity is de belofte duidelijk: meer zekerheid en meer impact op je doelstellingen.
Beide bureaus zijn de afgelopen jaren flink gegroeid. Open Now als specialist in gedrags- wetenschappelijk onderbouwde creativiteit. The Family als creative boutique agency gespecialiseerd in brand building.De fusie zorgt, met een verdubbeling van omzet en mensen, voor meer slagkracht en een verbreding van creatieve disciplines, waaronder AI.
Linda de Graaff en gedragswetenschapper Liselotte Vink krijgen de dagelijkse leiding. Samen met ECD’s Lukas van de Ven en Ed van Bennekom én hoofd strategie Joris van Amerom vormen zij de directie van het nieuwe bureau. Olaf Hakenkruger doet als founding partner een stapje terug, maar blijft als partner aan het bureau verbonden.
“Creativiteit op basis van slimme, verrassende inzichten is de sterkste kracht achter brandbuilding en campagneontwikkeling,” zegt Linda de Graaff. “En slimme vernieuwing halen we steeds vaker uit de gedragswetenschap.”
Liselotte Vink: “Het betrekken van gedragswetenschappers zorgt ervoor dat creatieve ideeën niet alleen opvallen, maar ook daadwerkelijk bijdragen aan verandering of een sterker merk. En dus groei van je business.”
Het nieuwe bureau heeft meteen een goed gevulde prijzenkast (Zilveren Loeki, diverse Cannes Lions, Spin Awards, Esprix, SAN-Accenten, ADCN-lampen en een ADCN Grand Prix). En een gevarieerd klantenpakket in FMCG, dienstverlening, retail en overheid. Waaronder: Anderzorg, Autodrop, Zaanse Mayonaise, Zuivelhoeve, Smuldier, ARAG, Maandag®, ONVZ, TUI, Return, WOMEN inc., Gemeente Amsterdam en de Rijksoverheid.
The Family gelooft dat duurzame gedragsverandering een voorwaarde is om de grote transities van deze tijd te versnellen. Het bureau hanteert eigen tools om te komen tot effectieve gedragsstrategieën en campagnes. Naast brandbuilding en reclame, biedt The Family ook consultancy op het gebied van gedragsverandering en beïnvloeding, bijvoorbeeld op het gebied van gezond, veilig en duurzaam gedrag.
The Family is gevestigd aan de Westerdoksdijk 40 in Amsterdam.