.png)
WPP en Vercel gaan in versnelling met vibe coding
De samenwerking tussen reclamereus WPP en platform voor het web Vercel gaat in de versnelling dankzij een jaarlijkse investering van WPP in AI, data en technologie van 300 miljoen pond. De open sourcebibliotheek AI SDK stelt WPP-ontwerpers in staat om hun ideeën binnen enkele minuten in plaats van maanden tot leven te brengen. "Bouw de functie, niet alleen de specificaties. Creëer de UI, niet alleen een concept. Ontwikkel een agent, maak klanten efficiënter."
Volgens WPP heeft deze samenwerking het potentieel om de ontwikkelingsefficiëntie met 25% te verhogen, waardoor WPP-teams via WPP Open hoogwaardigere oplossingen kunnen bieden en innovatievere creatieve uitvoeringen voor klanten kunnen realiseren.
'Vibe coding versnelt het ontwerpen van digitale ervaringen en stelt meer mensen in staat om op het moment van inspiratie te creëren via eenvoudige tekstprompts en AI-toepassingen'
groot winstpunt
Dit partnerschap brengt de creativiteit en flexibiliteit van vibe coding – een programmeerstijl die gebruikmaakt van natuurlijke taal om het programmeerproces te ondersteunen – naar WPP-teams over de hele wereld. Dit versnelt het ontwerpen van digitale ervaringen en stelt meer mensen in staat om op het moment van inspiratie te creëren via eenvoudige tekstprompts en AI-toepassingen. Een groot winstpunt omdat merken onder constante druk staan om boeiende, gepersonaliseerde apps en websites te creëren, die voldoen aan de steeds hogere verwachtingen van consumenten en snel resultaten opleveren. Traditionele web- en digitale ontwikkeling kan een complex en tijdrovend proces zijn, dat vaak de time-to-market belemmert.
Open-sourcebibliotheek
Met de AI-tools van Vercel kunnen creatieve medewerkers van WPP nu snel digitale ervaringen ontwerpen, prototypen, testen en implementeren. De AI-modellen van Vercel analyseren de beschrijving en genereren de bijbehorende code, die kan worden verfijnd, aangepast en geïntegreerd in bestaande digitale ervaringprojecten. Dit betekent dat zelfs teams zonder codeerkennis prachtige en hoogwaardige online ervaringen kunnen creëren en digitale marketingcampagnes met grotere precisie kunnen ontwikkelen. Teams krijgen ook toegang tot AI SDK, een open-sourcebibliotheek die ontwikkelaars de tools biedt die ze nodig hebben om AI-aangedreven producten en agents te bouwen.
autonomie
De nu uitgebreide samenwerking geeft WPP ook voorrang bij nieuwe productreleases van Vercel, een adviserende rol in de toekomstige roadmap van Vercel en gerichte gezamenlijke investeringen in nieuwe productontwikkeling, integraties en innovatie binnen WPP Open, het AI-enabled marketing services platform van WPP.
Stephan Pretorius, Chief Technology Officer van WPP: “Bij WPP streven we ernaar onze talenten de beste tools en technologieën te bieden om hun creativiteit de vrije loop te laten. De invoering van de AI-aangedreven tools van Vercel laten de traditionele grenzen tussen functies verdwijnen, waardoor onze teams snel van idee naar prototype kunnen gaan. Deze autonomie stelt onze mensen in staat om baanbrekende digitale ervaringen te bedenken, te bouwen, te testen en te implementeren die creatief vakmanschap hoog in het vaandel hebben staan en online contact maken met consumenten, wat uiteindelijk superieure resultaten oplevert voor onze klanten.”
Malte Ubl, Chief Technology Officer van Vercel: "Iteratiesnelheid is essentieel voor het leveren van de beste digitale ervaringen. AI SDK stelt WPP-ontwerpers in staat om hun ideeën binnen enkele minuten in plaats van maanden tot leven te brengen. Bouw de functie, niet alleen de specificaties. Creëer de UI, niet alleen een concept. Ontwikkel een agent, maak klanten efficiënter. Deze nieuwe snelheid zal een transformatie teweegbrengen in de manier waarop WPP-klanten consumenten benaderen ."
Transforming How We Create
Deze aankondiging volgt op de verhoging van de jaarlijkse investering van WPP in AI, data en technologie met 300 miljoen pond en de lancering van de wereldwijde B2B AI-gedreven merkcampagne van het bedrijf,Transforming How We Create.
Bekijk de WPP merkcampagne hier