BNNVARA komt binnen met nieuwe merkcampagne
'Programma's maken die binnenkomen.' Met deze boodschap in de nieuwe merkcampagne van BNNVARA laat de omroep zien wat hun programma's als Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker. De campagne is bedacht door creatief bureau Kaliber.
Hoewel BNNVARA door haar profiel en programma's veelvuldig het nieuws haalt, was een merkcampagne alweer even geleden voor de omroep. "Het Nederlandse publiek weet niet vaak genoeg de omroep aan de programma's te koppelen", vertelt Annika Visser, brand manager van BNNVARA. "Vandaar deze merkcampagne, die de intentie van de programmamakers als een rijgdraad door de bekende en geliefde titels haalt."
Binnenkomen kan gaan om een voet tussen de deur voor rechtvaardigheid, het blootleggen van de waarheid, het bespreekbaar maken van moeilijke onderwerpen, of het delen van onderbelichte emotionele verhalen. Dit sluit naadloos aan bij de impact die de programma’s op kijkers hebben. Martin Stiemer, business director bij Kaliber, vertelt: "Iedereen binnen het bureau kreeg direct positieve energie toen BNNVARA bij ons aanklopte met deze briefing. Een iconisch merk verdient creatief werk dat recht doet aan haar rol in de samenleving."
De merkcampagne is de komende weken te zien en te horen op de NPO televisie- en radiozenders en verschillende social kanalen. Onder de paraplu van de merkcampagne volgt een ledenwervingscampagne.
Credits
BNNVARA: Annika Visser, Lonneke van der Zee, Suzanne Kunzeler
Strategie & Creatie: Kaliber
Animatie: WOUW Motion Design Studio