Bol lanceert social-first kerstcampagne: de winkel van kerstfixers

Bol lanceert social-first kerstcampagne: de winkel van kerstfixers

06-12-2024 (13:11) - Campagnes

Deze kerst draait bij bol alles om het fixen van kerstuitdagingen en het creëren van bijzondere momenten. Hoewel kerst een feestelijke tijd vol lichtjes en cadeaus is, kan de voorbereiding soms best overweldigend zijn.

Iedereen herkent het wel: de jaarlijkse zoektocht naar hét perfecte cadeau, de vraag hoe en wanneer je het huis in kerstsfeer brengt, de uitgebreide familieplanning, en de eeuwige strijd met kerstlampjes die altijd in de knoop zitten. Bol staat klaar om te helpen, met een uitgebreid assortiment, handige tips en inspirerende voorbeelden.

Dit jaar heeft bol een crossmediale kerstcampagne gelanceerd, met de boodschap dat hoe je ideale kerst er ook uitziet, het te fixen is. De 360° campagne is opgedeeld in twee fases, elk gericht op een specifieke doelgroep. In de eerste fase richt bol zich op de mensen die niet kunnen wachten tot Sinterklaas het land uit is: de vroege kerstfixers. De tweede fase start op 6 december en is gericht op een breed publiek. Met een social-first aanpak speelt bol in op de mediaconsumptie van verschillende doelgroepen, door aanwezig te zijn op alle relevante kanalen.

Commercial opnieuw inzetten

Met kerst sta je er niet alleen voor. Wat je uitdaging ook is, bol helpt je om de feestdagen op jouw manier bijzonder te maken. Dit thema werd vorig jaar  tot leven gebracht in de tv-commercial waarin opa en oma hun huis transformeerden voor hun prikkelgevoelige kleindochter. Deze boodschap blijft actueel en sluit naadloos aan bij het bredere thema van de huidige social-first campagne. Daarom zet bol deze geliefde commercial opnieuw in.

Credits 

Bol: Esmee Blom, Sophie Heeringa, Niels Moes, Laurens Eckhart, Maarten van Es, Isaac Diepenhorst, Erik Frijters, Maegan Verspaget, Jim van der Klein, Nick Rusman, Kelly Siemons, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck
Bureau: DEPT®
Videoproductie: Czar, Pink Rabbit, Earforce, Post-office, Het Rode Balletje, Tom Tukker
Mediabureau: Dentsu en Mindshare
Creator content: Aidem
Online doorvertaling: Men in Green
Influencers: &Agency