Breda Marketing laat breed cultuuraanbod zien met Campagne ZigZag

Breda Marketing laat breed cultuuraanbod zien met Campagne ZigZag

03-10-2024 (14:29) - Campagnes

Om aandacht te vragen voor het cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ZigZag door cultureel Breda. De campagne laat de brede mix in cultuur-aanbod zien, met speciale aandacht voor jeugd- en jongerencultuur en talentontwikkeling.

In de campagne komen vijftien culturele basisinstellingen naar voren, aangevuld met een divers aanbod van andere organisaties. Een mix van vernieuwing en traditie, waarbij groot en klein evenveel waarde hebben en élk genre aan bod komt. Getalenteerde Bredase makers en performers worden extra in de schijnwerpers gezet.

Uitnodiging tot zigzaggen

ZigZag door cultureel Breda komt tot uiting in een zig-zag harmonicaboekje waarin je alle opties van cultuur in Breda kunt ontdekken. De gratis ZigZag ligt straks onder meer bij culturele instellingen, wijk- en buurthuizen, horeca en winkels. Op het digitale platform vind je de culturele UIT-agenda en de highlights en verhalen. De campagne is vanaf oktober zichtbaar in de stad en online.

''Of je nu van kunst houdt, muziekliefhebber bent, of gewoon geniet van de reuring in de stad: we nodigen iedereen uit om te zigzaggen door cultureel Breda''

Marike de Nobel, wethouder Cultuur Gemeente Breda: “Met ZigZag willen we iedere Bredanaar en bezoeker verrassen en enthousiasmeren. Op cultureel gebied is er van alles te ontdekken, maar lang niet iedere Bredanaar en bezoeker weet wat er in de stad gebeurt. Of je nu van kunst houdt, muziekliefhebber bent, of gewoon geniet van de reuring in de stad: we nodigen iedereen uit om te zigzaggen door cultureel Breda!”

Nieuw cultuurbeleid

De cultuurcampagne is onderdeel van het nieuwe cultuurbeleid Stad van Creatief Talent 2025-2040 van de gemeente. Gemeente Breda kiest met dit cultuurbeleid voor een sterke basis aan culturele voorzieningen, cultuur voor jeugd en jongeren, en talentontwikkeling. Bij het vergroten van de zichtbaarheid van cultuur werkt de gemeente nauw samen met Breda Marketing en diverse partners uit de stad.

Credits

Marck Agency: Marc Arends, Mark Reijling, Nienke Matos Fernandes, Laura Smithjes
Opera Concept & Design: Marty Schoutsen, Bianca van de Koppel, Stefanie Rösch
Anneliekeboeren.nl: Annelieke Boeren
Breda Marketing: Hildegard Assies, Nicky Basstein, Lisa Brauers, Joyce Wijnen