Defensie en Dentsu lanceren 'Tijd voor Defensie'

Defensie en Dentsu lanceren 'Tijd voor Defensie'

28-03-2025 (09:30) - Campagnes

In een wereld met toenemende geopolitieke en maatschappelijke spanningen, is Defensie dringend op zoek naar meer mankracht. Daarom introduceert het ministerie, in samenwerking hun nieuwe bureau Dentsu Creative, het nieuwe communicatieplatform 'Tijd voor Defensie', gericht op jongeren.

De veiligheidsrisico’s nemen toe en de maatschappij verandert. Dit vraagt om een nieuwe benadering: niet alleen om mensen enthousiast te maken voor een carrière bij Defensie, maar ook om hen daadwerkelijk in beweging te krijgen. Daarnaast is het van belang om breed maatschappelijk draagvlak te creëren.

Urgentie en daadkracht

"De huidige tijd vraagt om daadkrachtige mensen die onze grenzen willen bewaken en grenzen willen verleggen", vertelt Paul Klaessen, Hoofd-Arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. "Met dit nieuwe communicatieplatform, een nieuwe look & feel en pay-off spelen we in op deze realiteit. We hebben urgentie toegevoegd in de communicatie om te laten zien, voelen en horen dat het nu meer dan ooit tijd is om voor Defensie te kiezen."

Van herkenning naar actie

Waar eerdere campagnes focusten op het doorbreken van vooroordelen en het creëren van herkenning, zet ‘Tijd voor Defensie’ de volgende stap. De campagne geeft jongeren een overtuigende reden geven om nú te kiezen voor een carrière bij Defensie.

De campagne moet aansluiten bij een generatie die leergierig is, houdt van afwisseling, zichzelf wil ontwikkelen en graag iets betekent voor de maatschappij, vertelt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative, licht toe: "We zagen dat veel jongeren hun talenten en ambities moeilijk kunnen benutten in de huidige maatschappij, mede door opeenvolgende crises van de afgelopen jaren. Bij Defensie krijgen ze die kans wél – we zetten hen weer ‘aan’." Die transitie zie je terug in de eerste tv-commercial en speelt ook een grote rol in social.

Multichannel campagne

'Tijd voor Defensie' is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam in samenwerking met het Ministerie van Defensie, Radancy, Initiative en Monks. De eerste wervingscampagne gaat eind maart van start en zal te zien zijn op TV, online, social media, outdoor en print, en te horen via radio en podcasts. 

Credits

Klant: Ministerie van Defensie
Marketing Manager: Paul Klaessen, Alex Franssen, Michelle Roelofs, Amber van veldhuizen, Corine Van Staalduinen, Dennis Kroon
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productiemaatschappij: Bonkers
Grading: Crabsalad
Sound design: Sauvage
Muziek compositie: Raven, Audentity