Droga5 London en Royal Enfield lanceren campagne met 'change of plan'-mentaliteit

Droga5 London en Royal Enfield lanceren campagne met 'change of plan'-mentaliteit

05-12-2023 (16:37) - Campagnes

In hun eerste campagne sinds het winnen van de wereldwijde ADV-business afgelopen zomer, werkte Droga5 London samen met Royal Enfield om hun nieuwe motorfiets, de Himalayan, te lanceren.

De fiets is ontworpen voor de onvoorspelbaarheid van de Himalaya, en het nieuwe platform is geïnspireerd op de 'change of plan'-mentaliteit die nodig is bij het doorkruisen van de beruchte bergen. De campagne is volledig geïntegreerd met een nieuw ontwerpsysteem, fotografie en film.

Verwachting naast werkelijkheid

De film, geregisseerd door Academy Award-winnaars Martin Desmond Roe en Travon Free, plaatst verwachting naast de werkelijkheid. Jij gaat met een plan in gedachten, maar de berg heeft een ander plan. Het bevat CS Santosh, professionele Indiase offroad- en duurrijder, naast Jesslina Nayyar, waarbij de muziekproductie wordt geleid door Grammy Award-winnaar Lorne Balfe en Dirty Soup. De fotografie, gemaakt door Achille Mauri, legt deze mentaliteit vast met ruige foto's van de nieuwe fiets in actie over het ontzagwekkende Himalaya-gebergte, naast een verbluffende reeks redactionele inhoud voor een lanceringszine.

Achtergrond

De campagne is het hoogtepunt van een reeks lanceringsactiviteiten van Royal Enfield, waaronder mediaritten onder embargo in oktober, een volledige onthulling op de EICMA in november en een laatste lanceringsmoment tijdens het Motoverse-evenement van Royal Enfield in Goa. De ontwerptaal en films van Droga5 Londen hebben als achtergrond voor al deze activiteiten gediend; De campagne is nu echt live en er zijn vanaf december fietsen te koop in India en medio volgend jaar in Europa.

Wat de berg te bieden had

Shelley Smoler, Chief Creative Officer, Droga5 Londen: “De film is bedacht en gemaakt door het meest ongelooflijke team van Royal Enfield-klanten, Droga5, het Oscarwinnende regisseursduo Martin Desmond Roe en Travon Free, en last but zeker not least, de bergen van de Himalaya. We hadden de gekke en onvoorspelbare elementen die de berg op ons pad bracht niet kunnen bedenken: de hoogteziekte, de gekke weersomstandigheden, de aardverschuivingen, de schoonheid, maar de Royal Enfield Himalayan was altijd voorbereid en klaar om alles aan te kunnen wat de berg te bieden had.”

Adarsh Saxena, Global Brand Lead-avontuur, Royal Enfield: “De geheel nieuwe Himalaya is een wezen van zijn omgeving. Wat uw plannen ook zijn, ze zullen waarschijnlijk veranderen. Het team van Droga5 heeft ons geholpen dit perfect vast te leggen: glanzende fietsfoto's afgewisseld met de harde realiteit van het rijden in de bergen, allemaal samengebonden met de terugkerende herinnering dat 'de berg andere plannen heeft'. In combinatie met de onderscheidende en eigenzinnige ontwerptaal heeft deze campagne de geest van de geheel nieuwe Himalaya vastgelegd: een evenwicht tussen mens, machine en terrein. We houden ervan."

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.