Havas Lemz en studenten ontwikkelen nieuwe huisstijl HvA-opleidingen

Havas Lemz en studenten ontwikkelen nieuwe huisstijl HvA-opleidingen

10-12-2025 (12:31) - Campagnes

De Hogeschool van Amsterdam (HvA) lanceert voor zijn opleidingen Communicatie en Creative Business een nieuwe positionering, huisstijl en instroomcampagne. Havas Lemz ontwikkelde de strategie en creatie, in co-creatie met huidige studenten.

De samenwerking met studenten is tekenend voor de werkwijze van de studierichtingen, vertellen opleidingsmanagers Romalita Petersen, Patricia Seitzinger (a.i.) en projectleider Communicatie Herman van Tilburg: "In co-creatiesessies hebben studenten input geleverd op inhoud, tone of voice en visuele keuzes. Bovendien zijn de studenten prominent zichtbaar in de verschillende uitingen. Deze manier van samenwerken sluit naadloos aan bij wie wij zijn: betrokken, kritisch en vooruitstrevend."

Gevarieerde kanalen en doelgroep

De vernieuwde positionering komt tot leven in een huisstijl en campagne met een mix van digitale, sociale en fysieke middelen. De communicatie richt zich onder meer op studiekiezers en andere doelgroepen binnen het brede domein van communicatie en media.

Het is geen toeval dat juist Havas Lemz verbonden is aan het project vertelt CEO Judith Peters: "We kwamen al regelmatig over de vloer voor werksessies en gastcolleges. Die gedeelde basis zorgt ervoor dat we de inhoud goed begrijpen én aanvoelen wat er nodig is. Talentontwikkeling binnen het communicatie- en mediadomein staat bij ons hoog op de agenda. Het is mooi om er op deze manier ook aan bij te dragen."

Studenten die plussen

De 'plus' krijgt een centrale rol in alle communicatie-uitingen. Het symbool staat voor groei, ontwikkeling, verbinding en samenwerking. In de campagne komen deze eigenschappen concreet naar voren door studenten te laten zien die werken aan echte opdrachten in Amsterdam, met docenten en professionals uit het werkveld. Zo 'plussen' zij hun kennis en skills, en ontwikkelen zij zelfvertrouwen, creatieve durf en een netwerk voor later.

Credits

Klant: Hogeschool van Amsterdam Opleidingen Communicatie + Creative Business
Bureau: Havas Lemz
Fotografie: Iris Haverkamp Begemann
Video: Willem Goedhart
Media bureau: Happy Horizon