Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij bezingt de kracht van samen

Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij bezingt de kracht van samen

22-11-2024 (12:40) - Campagnes

De Nationale Postcode Loterij lanceert vandaag de nieuwe eindejaarscampagne ‘PostcodeKanjer 2024’, met een film waarin zingende voordeuren van Nederlandse huizen centraal staan als metafoor voor verbondenheid. Deze campagne is een co-creatie van het creatieve team van de Postcode Loterij en reclamebureau Alfred.

In de film zingen meerdere voordeuren – symbool voor de deelnemers in duizenden postcodes – samen het iconische nummer ‘We All Stand Together’ van Paul McCartney. Het krachtige visuele verhaal benadrukt wat mogelijk is wanneer mensen samen een doel nastreven: dankzij de deelnemers heeft de Postcode Loterij dit jaar maar liefst €349 miljoen kunnen bijdragen aan goede doelen, die zich inzetten voor een groene, gezonde en rechtvaardige wereld. Met de eindejaarscampagne zet de Postcode Loterij de deelnemers in het zonnetje. Naarmate 1 januari nadert, verschuift de aandacht steeds meer naar de trekking van de PostcodeKanjer van €59,7 miljoen.

Marie-Claire Lintz, Head of Marketing van de Nationale Postcode Loterij: “Met de start van de PostcodeKanjer 2024-campagne willen we onze deelnemers bedanken. De film laat zien hoe we samen, vanuit onze postcodes, een verschil maken. De deuren staan symbool voor al onze deelnemers, die met hun deelname niet alleen dromen najagen, maar ook bijdragen aan een betere wereld.”

Jeroen van de Sande, Creative Director Alfred: “Het nummer ‘We all stand together’ past zo goed bij ons idee, dat je zou denken dat het ervoor gemaakt is. Het is een optimistisch nummer, dat draait om samenkomen en elkaar steunen. Met een speelse opbouw (bom-bom-bom) die zich perfect leent voor een luchtige invulling met de zingende deuren. En hoewel het geen officieel kerstnummer is, past het feilloos in de sfeer van de feestdagen.”

De campagne is het resultaat van een hechte co-creatie tussen reclamebureau Alfred en het interne creatieve team van de Postcode Loterij. De campagne bestaat uit een brede mix in middelen, zoals TVC, RC, OOH en online doorvertalingen, en gaat op vrijdag 22 november live met een 60-seconden film.

Credits

Klant: Nationale Postcode Loterij
Verantwoordelijk bij Postcode Loterij: Marie-Claire Lintz, Koen Coopmans, Lonneke Mouton-Bavinck
Bureau(s): Alfred, Nationale Postcode Loterij
Strategie en creatie: Team Alfred, Nationale Postcode Loterij Concept Center
Regie: Martin Werner
Post productie: Compound
Productie: Czar
Media: Abovo Media, dentsu Benelux

Meer informatie: www.alfred.nl | www.postcodeloterij.nl