EK Retail viert 100-jarige jubileum met Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie

EK Retail viert 100-jarige jubileum met Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie

27-03-2025 (14:38) - Campagnes

EK Retail viert hun 100-jarige jubileum dit jaar. De retailserviceorganisatie gebruikt dit moment om te reflecteren en 'terug te geven'. De eigenaar van winkelformules als INTERSPORT en Hubo lanceert daarom een internationale liefdadigheidscampagne om zo veel mogelijk geld op te halen voor kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland is dat het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

'Het 100-jarig bestaan verdient uiteraard een viering, maar het betekent veel meer voor ons. Het is een kans om onze lokale ondernemers, leveranciers en medewerkers te verenigen in een gedeelde visie voor de toekomst van lokale retail', licht Chief Retail Officer van EK Retail Gertjo Janssen toe.

Daartoe zet EK zich met een liefdadigheidsactie in verschillende Europese landen in voor kinderkankerinstituten.?In Nederland is dat het Prinses Máxima Centrum, het grootste kinderkankercentrum van Europa. Doel is om bij te dragen aan de missie: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. EK Retail en het Prinses Máxima Centrum hebben al een prettige samenwerking en breiden dat met deze campagne verder uit.

De retailorganisatie organiseert gedurende het jaar verschillende fondsenwervende activiteiten voor retailpartners en medewerkers. Zo loopt een team van INTERSPORT de Nijmeegse Vierdaagse om zo veel mogelijk donaties op te halen en hebben medewerkers afgelopen weekend meegedaan aan de 538 Ochtendrun. Die werd dit jaar georganiseerd naar aanleiding van Jade Kops, die als 14-jarige hoorde dat ze aan een zeldzame vorm van kanker lijdt. Ook doet de organisatie een donatie aan het eind van dit jaar.

De inzamelingsactie is hier te volgen.

Partnerships?

De Foundation van het Prinses Máxima Centrum is blij met de samenwerking en de steun. 'Als een kind ernstig ziek is, staat maar één ding voorop: genezen.?Samen kunnen we het verschil maken in het leven van kinderen met kanker en hun gezinnen. Daarom zijn we heel blij met dit nieuwe partnership', aldus Nienke Beek, verantwoordelijk voor Corporate Partnerships bij?de Foundation.?