
Fastned richt zich in nieuwe campagne niet op auto's maar op mensen
Het Europese snellaadbedrijf Fastned lanceert samen met dentsu haar eerste merkcampagne: ‘See you there’. Met de campagne laat Fastned zien dat zij haar snellaadstations niet alleen ontwerpt voor elektrische auto’s, want het zijn uiteindelijk de mensen die de switch naar elektrisch rijden maken.
In de campagnefilm zien we mensen die in een denkbeeldige auto over de weg razen en stoppen op snellaadstations van Fastned. De auto zelf is iedere keer niet zichtbaar. Hiermee wil het snellaadbedrijf laten zien dat haar stations zo ontworpen zijn dat mensen er de beste laadervaring hebben en dat zij er voor deze mensen is.
Auto’s vinden het niet erg om nat te worden als ze opladen, mensen wel. Auto’s rekenen niet op betrouwbare laders, mensen wel. Auto’s geven niet om het klimaat. Het zijn uiteindelijk de mensen die beslissen om de switch te maken naar elektrisch rijden.
Campagne als inspiratiebron
Met deze merkcampagne wil Fastned mensen inspireren om de overstap naar elektrisch rijden te maken. "Wij willen de switch naar elektrisch rijden versnellen om zo te helpen klimaatverandering tegen te gaan. Daarom bouwen wij snellaadstations waar elektrische rijders de beste laadervaring hebben", zegt Caroline Hoefsloot, verantwoordelijk voor marketing bij Fastned.
"Ons verhaal ging nooit alleen over auto's, maar ook over mensen. Mensen zijn de drijvende kracht achter de verandering naar elektrische mobiliteit. Daarom zorgen we ervoor dat elk station, elke overkapping en elke oplaadsessie gemaakt wordt voor mensen", aldus Hoefsloot.
Samenwerking met dentsu
De merkcampagne is ook de start van de samenwerking tussen Fastned en dentsu. Michael Willems, managing director media bij dentsu Benelux: “Ik ben supertrots dat we voor Fastned impact gaan maken op duurzame groei. Met deze campagne brengen we niet alleen de voordelen van elektrisch rijden onder de aandacht, maar vertellen we ook het menselijke verhaal achter deze transitie."