KitKat zet in op een break met soundtrack 'I Want to Break Free'

KitKat zet in op een break met soundtrack 'I Want to Break Free'

23-01-2025 (12:00) - Campagnes

KitKat, al decennialang bekend om de slogan ‘Have a break, Have a KitKat’, lanceert haar nieuwe internationale campagne in Nederland. In de nieuwe commercial koppelt het merk de hit ‘I Want to Break Free’ van Queen aan de chocoladereep. Met de campagne wil KitKat consumenten inspireren om echt te genieten van hun pauzes, zonder onderbrekingen of afleiding.

De campagne is gebaseerd op het universele inzicht dat de kwaliteit van je pauze invloed heeft op je gemoedstoestand en is ontwikkeld in samenwerking met VML. 'I Want to Break Free' is vanaf 23 januari te zien op televisie, video-on-demand, YouTube, Spotify en op sociale media Instagram, TikTok en Facebook. In samenwerking met We Are Era worden TikTok-video's als native advertenties ingezet.

I Want to Break Free

In de nieuwe commercial zien we een man in een druk kantoor, omringd door post-its, dossiers en heel veel technologische afleidingen. Terwijl de wereldberoemde tune van Queen klinkt met de herkenbare woorden ‘I Want To Break Free’, besluit hij zijn werkplek te verlaten voor een welverdiende break, maar neemt hierbij al zijn werk met zich mee en wordt zelfs onderweg nog even aangesproken door een collega. Zodra hij een KitKat opent, verdwijnt alle chaos en drukte om hem heen als sneeuw voor de zon.

Loek Wijnhoven, Brand Communication Manager KitKat Benelux: "Met deze campagne willen we echt de nadruk leggen op het belang van betere, ononderbroken pauzes. Al meer dan 80 jaar is KitKat de merk dat pauzes omarmt, maar ons internationale onderzoek toont aan dat we eigenlijk te weinig effectieve pauzes nemen. Het is dus hoog tijd om die ononderbroken tijd voor onszelf serieus te nemen.”

Credits

Campagnestrategie en ontwikkeling – Nestlé ism VML
Mediastrategie & planning – Open Mind – WPP
TikTok-campagne – We Are Era
PR -NewsLab