Kruidvat lanceert met We lóóóve gratis vernieuwd loyaliteitsprogramma

17-03-2023 (14:34) - Campagnes

Er is één ding dat nóg beter is dan korting krijgen… en dat zijn gratis producten. Daarom beloont Kruidvat met haar vernieuwde loyaliteitsprogramma haar meest trouwe klanten - de leden van de Kruidvat Club - met heel veel gratis.

Zo krijgt iedereen met een kaart van de Kruidvat Club exclusieve extra’s: gratis producten, welkomstcadeaus, club- en winacties. Vanaf maandag 20 maart start de campagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht.

Maak kennis met ‘Koko’

Kruidvat heeft hart voor haar trouwe klanten en dat komt terug in de vernieuwde propositie: gesymboliseerd door  het geanimeerde brand character ‘Koko’. Een vriendelijk en aaibaar hartje dat bol staat van de klantenliefde. Maar, zo blijkt in de nieuwe commercial, als iemand zijn of haar Kruidvat kaart niet scant, dan wordt ‘Koko’ op zijn zachtst gezegd HARTstochtelijk. ‘Koko’ doet er alles aan om klanten te wijzen op de gratis extra’s die ze laten liggen en op alle andere voordelen van het loyaliteitsprogramma. ‘Koko’ speelt niet alleen de hoofdrol op tv, maar ook in de folder, online en in de winkel.

“Wij hebben bewust gekozen voor een extra communicatielaag naast ons merkconcept met Lies. Door ‘Koko’ krijgt ons loyaliteitsprogramma écht een eigen gezicht, vertelt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.

Kruidvat wil bovendien met de vernieuwde aanpak de propositie van de Kruidvat Club meer emotionele lading geven. De vaste klanten worden beloond met de overtreffende trap van korting: GRATIS. “Wij waarderen onze trouwe klanten en dat laten we met deze campagne zien”, vervolgt Brenda. “In ons loyaliteitsprogramma ligt de nadruk op alle gratis extra's. Iedereen kan bij ons terecht voor de beste deal en het grootste voordeel, maar klanten met een kaart genieten daarbovenop van exclusieve extra's. Bij Kruidvat krijg je immers altijd meer dan je verwacht.”

Credits

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Hippo Creative Studios
Edit: Hippo Creative Studios
Animatie: Hippo Creative Studios
Compositing: WhooHoo!
Grading: De Lodge
Mediabureau: GroupM
Geluid: Earforce