Nationaal Warmtefonds maakt energiezuinig wonen mogelijk voor iedereen

Nationaal Warmtefonds maakt energiezuinig wonen mogelijk voor iedereen

21-01-2025 (16:36) - Campagnes

Nationaal Warmtefonds is nog voor veel mensen een onbekende speler. Daarom koos Nationaal Warmtefonds na een strategische pitch voor Gardeners als creatieve partner.  Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkstrategie, merkidentiteit en de nieuwe campagne: ‘Ook voor jou’. De campagne is nu te horen op de radio en online te zien.

Beslagen ramen, torenhoge energierekeningen, koude vloeren of tocht in huis, zijn voor veel woningeigenaren herkenbare ongemakken. Het isoleren van je huis helpt hiertegen. Nationaal Warmtefonds is er om de financiering van energiebesparende maatregelen zoals isoleren mogelijk te maken, voor iedereen. Met de campagne maakt Nationaal Warmtefonds huiseigenaren en VvE’s bewust van het feit dat zij met een gunstige lening van Nationaal Warmtefonds maatregelen kunnen nemen om energiezuiniger en comfortabeler te wonen.

Ook voor jou

Nationaal Warmtefonds verstrekt betaalbare leningen voor energiebesparende maatregelen aan woningeigenaren (en VvE’s) met een verzamelinkomen lager dan 60.000 euro, die een bkr-registratie hebben, wanneer zij de leeftijd van 75+ bereikt hebben, maar ook aan woningeigenaren met een hoger inkomen. Vanuit dit inclusieve karakter werd de nieuwe merkessentie 'Maak 't mogelijk, maak 't menselijk' geformuleerd.

Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit die de campagne en de eigen kanalen van Nationaal Warmtefonds een duidelijke, toegankelijke en vriendelijke uitstraling geeft. Met de tagline 'ook voor jou' start de campagne op radio en online. In de uitingen wordt ingespeeld op de ongemakken die de doelgroep ervaart en wordt met verschillende boodschappen aangesproken om te benadrukken dat Nationaal Warmtefonds er voor iedereen is. Zoals ‘voor iedereen met beslagen ramen’, maar ook ‘voor iedereen met gierende kieren’. De focus ligt op de voordelen van isoleren omdat dit voor veel woningeigenaren de eerste stap is naar een energiezuiniger en comfortabeler huis.

Katinka Huijberts, bestuurslid van Nationaal Warmtefonds: “Nog te weinig mensen weten dat bijna iedere huiseigenaar in Nederland bij Nationaal Warmtefonds een lening tegen gunstige voorwaarden kan krijgen voor het nemen van energiebesparende maatregelen. In samenwerking met Gardeners willen we met de campagne Nederlanders bewust maken van de mogelijkheden, zodat iedereen in Nederland energiezuinig en comfortabel kan wonen, ook als je minder te besteden hebt.”

Credits

Merkstrategie, merkidentiteit en campagneconcept: Gardeners
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Sound: Marcus Gehring
VFX/postproductie: Philip Huis in ’t Veld
Display advertising: Men in Green
Mediabureau: Abovo
Productie en pr-traject: Gardeners