Naturalis en Media.Monks werken samen aan groots entree Triceratops-kudde

Naturalis en Media.Monks werken samen aan groots entree Triceratops-kudde

15-05-2024 (09:00) - Campagnes

Dit jaar staat Naturalis Biodiversity Center in het middelpunt van een (pre)historische gebeurtenis. In 2013 deed het biodiversiteitsinstituut en natuurhistorisch museum een unieke vondst in de Verenigde Staten: vijf triceratopsen. Na jaren opgraven, prepareren en onderzoeken, wordt de kudde dit jaar gepresenteerd.

In de zomer zijn ze los van elkaar te zien in bibliotheken in Delft, Haarlem, Leeuwarden, Maastricht en Tilburg, dit in samenwerking met natuurhistorische musea aldaar. In het najaar presenteert Naturalis de kudde triceratopsen voor het eerst tezamen.

Samen met end-to-end bureau Media.Monks zal Naturalis dit jaar op verschillende manieren de nieuwsgierigheid prikkelen van de Nederlanders en ze enthousiasmeren om de dino’s te komen bezoeken in vijf steden in Nederland en in het museum in Leiden.

Francine Hijmans, Hoofd Communicatie en Partnerschappen van Naturalis, zegt: “Het is fantastisch om met Media.Monks samen te werken aan deze grote, vriendelijke reuzen uit het verleden. We zijn met hen dit avontuur aangegaan, omdat ze niet alleen onze visie delen, maar ook in staat zijn om een creatieve en effectieve vertaalslag te maken naar de diverse doelgroepen. Ik ben ervan overtuigd dat we met Media.Monks deze kudde triceratopsen groots kunnen introduceren in Nederland en zo een hele generatie nieuwe dino-fans maken."

"Welke reclamemaker wilt nou niet werken aan fantastische campagnes met een kudde dinosauriërs als centraal onderwerp? Dat is bijna een kinderdroom!”

Vanessa Hofland, Managing Director Nederland van Media.Monks: “Dit bijzondere fenomeen verdient een bijzondere aanpak. We zijn vereerd om Naturalis te helpen om de nieuwsgierigheid te wekken voor de schoonheid van de natuur, de kracht van wetenschappelijk onderzoek en het belang van biodiversiteit. En eerlijk, welke reclamemaker wilt nou niet werken aan fantastische campagnes met een kudde dinosauriërs als centraal onderwerp? Dat is bijna een kinderdroom!”

De introductie van de campagne zal niet lang op zich laten wachten met de lancering van een bijzondere stunt later deze maand. Daarna zullen Naturalis en Media.Monks met verschillende uitingen de samenwerking met de bibliotheken en natuurmusea onder de aandacht brengen, en vervolgens toewerken naar de opening van de tentoonstelling van de kudde triceratopsen in oktober van dit jaar.