Nieuwsgierigheid leidt tot inspiratie in Škoda's nieuwe wereldwijde campagne van FCB Londen

Nieuwsgierigheid leidt tot inspiratie in Škoda's nieuwe wereldwijde campagne van FCB Londen

25-02-2025 (11:12) - Campagnes

Škoda lanceert zijn eerste elektrische compacte SUV, de Elroq, met een wereldwijde campagne die benadrukt hoe nieuwsgierigheid kan leiden tot inspiratie. “Be more Elroq”, gecreëerd door FCB London, draait om het idee dat alles in de wereld - inclusief eekhoorns, wolken en wasberen - een bron van inspiratie kan zijn als je maar nieuwsgierig genoeg bent.

De 45 seconden durende heldenfilm opent met een eekhoorn die omringd door noten in een volledig gestripte, groene wereld zit. De verteller begint aan zijn missie om nieuwsgierige feiten met het publiek te delen door uit te leggen dat eekhoorns wel 12 noten tegelijk in hun bek kunnen stoppen. Daarna verschuift de aandacht naar twee wasberen, terwijl de voice-over uitlegt dat wasberen in het donker kunnen zien zonder andere wasberen te verblinden. De volgende is een kolibrie die de nectar van een bloem sneller kan drinken dan de verteller zijn zin kan afmaken.

Deze merkwaardige feiten zijn metaforen die elk staan voor een kenmerk van de Elroq - snel opladen van de accu, verrassende opslagruimte en LED Matrix koplampen. De film eindigt met een Elroq die in de echte wereld rijdt met de slogan “Be more Elroq”.

Vijf filmpjes van 20 seconden laten vijf verschillende merkwaardige feiten zien, waaronder de eekhoorn, wasberen en kolibrie. Daarnaast vertelt één film de kijker dat wolken honderden kilometers kunnen reizen zonder moe te worden, en een ander ziet een sneeuwklokje uit de bevroren grond komen door warmte te produceren.

De campagne zal wereldwijd worden uitgezonden op tv, in gedrukte media, digitaal, sociaal en out-of-home.

Meredith Kelly, Hoofd Global Marketing bij Škoda: “We zijn er trots op dat we onze eerste elektrische compacte SUV kunnen lanceren met een campagne die de hoge specificaties, soepele bewegingen en technische kracht van de Elroq benadrukt. FCB London heeft niet alleen de kenmerken van de auto benadrukt, maar ook de innovatie en nieuwsgierigheid in het hart van het merk Škoda vastgelegd, waardoor we des te meer kunnen genieten van de wereld om ons heen.”

Credit

Chief Creative Officer Owen Lee
Creatief leider Gio Greco
Creatief leider en hoofd kunst Jack Walker
Chief Strategy Officer Ben Jaffe
Design Directeur Becci Salmon
Managing Partner Joe Pirrie
Wereldwijd zakelijk directeur Kelly St Lawrence
Account Director Phoebe Newman
Senior accountmanager Mason Cooksley
Productiedirecteur Nikki Chapman
Senior creatief producent Rachael Clarke

Regisseur/ Productie Co Dom en Nic, Outsider
Producent John Madsen

The Mill
Creatieve regisseurs Ted Harrison en Dec Andrews
Uitvoerend producent Thomas Cole
Producer Chris Preston Barnes
Opnameleider Ted Harrison
VFX Supervisor (2D) Declan Andrews
VFX Supervisor (3D) Ted Harrison
Comp artist Davide Metti, Leah Ayinde, Mithun Alex, Vipin Tripathi, Jane Williams
3D belichting Anthony Bloor, Elia Goettlicher, Giacomo Cavalletti, Jack Enever, Kiril Mirkov
FX Lead Arnau Gilabert
FX kunstenaar Luke Dadley
Animatieregisseur David Bryan
Animatieartiesten Clementine Supiot, Mack Knights, George Rigby
Hoofd Rigging Maximillian Mallmann
Rigging kunstenaar Paolo Ceresa
Asset leider Silvia Bartoli
Tekenaar Jean Grandgirard
Kleurenkunstenaar Maruf Khan
DOP Jann Doeppert
Editor Ed Cheeseman, Final Cut
Muziek Supervisie en Compositie 12 Decibels
Geluidsontwerp Mark Hellaby, 750mph
VO casting 750mph
Uitvoerend producent Thomas Cole
Senior producent Chris Preston-Barnes
VFX Supervisor (3D) Ted Harrison
VFX Supervisor (2D) Declan Andrews
DFX Supervisor Vivek Tekale
Animatie Directeur David Bryan
Kleurmaker Maruf Khan