NPO lanceert eerste gezamenlijke campagne met alle omroepen
Al ruim 100 jaar is de publieke omroep niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. De NPO maakt elke dag weer impact met relevante en betrouwbare programma’s. Dit, maar ook de kwaliteit van en verbinding door de publieke omroep staan centraal in de eerste gezamenlijke campagne van alle omroepen: 'De plek van ons allemaal'. De campagne bestaat uit ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten en is vanaf 12 november te zien en te horen op de publieke televisie- en radiozenders.
Taco Zimmerman, algemeen directeur AVROTROS, namens alle dertien omroepen: “Deze campagne tovert een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander. Deels door de nostalgie, maar juist ook door de vele belangrijke momenten uit baanbrekende programma’s van toen en nu. De publieke omroep is de plek voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Waar makers vrijheid krijgen, waar ruimte is voor nieuwe ideeën en waar talent de kans krijgt zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van iedereen en voor iedereen. En dat zie je."
Verbinding staat centraal
Charelle Akihary, directeur publiek & marketing NPO: “De publieke omroep blijft een baken van betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en van waarde voor iedereen: het is daarmee de spiegel van Nederland die toont wat er in het land speelt. Ook dat aspect benadrukt deze campagne. Veel van de momenten en programma’s in de campagne hebben mensen samen beleefd. Deze verbinding blijft centraal staan in alles wat we doen. Ik ben er ongelooflijk trots op dat we deze campagne samen met medewerking van álle dertien omroepen hebben ontwikkeld; voor het eerst en daarmee uniek in de geschiedenis van de publieke omroep. Een unieke plek met een duidelijke rol binnen onze democratie die we moeten koesteren. En dit deel van campagne is slechts het begin; volgend jaar komt er een vervolg waar we heel Nederland op een speciale manier nóg meer bij de publieke omroep gaan betrekken.”
'De plek van ons allemaal'
De campagne laat de waarde van de publieke omroep voor de Nederlandse samenleving zien, met haar unieke pluriforme bestel en onafhankelijke journalistiek. De campagne is ontwikkeld door NPO, NCP, NOS, NTR, AVROTROS, BNNVARA, KRO-NCRV, Omroep MAX, EO, VPRO, PowNed, WNL, HUMAN, Ongehoord Nederland en Omroep Zwart in samenwerking met Global creative studio D8.