Team5pm en Wavemaker sporen jongeren aan tot leren in LOI campagne
LOI trapt het jaar af met de lancering van een nieuwe online campagne 'De Dagdroom Testers'. Hierin testen Romy Ruitenbeek & Stepherd Pocornie op basis van community input, banen waar kijkers over hebt gedroomd. Zo gaat het duo aan de slag als beveiliger, basisschoolleraar, dierenartsassistent paraveterinair en in de verpleegkunde, een selectie van banen die mogelijk zijn met een LOI-opleiding.
Team5pm verzorgde de ontwikkeling en productie van de campagne, terwijl Wavemaker de TikTok-vertaling voor haar rekening nam. De eerste aflevering ging op 1 januari live, waarna alle content tussen begin januari en eind februari wordt gepubliceerd.
Stop met dagdromen, start met leren
De campagne gaat verder op het communicatie-concept dat in 2024 door LOI is uitgerold: Stop met dagdromen, start met leren. Want, té veel dagdromen remt je in het ondernemen van actie om je dromen waar te maken. Het concept wordt volledig online gedeeld op YouTube, Instagram en TikTok, en bestaat uit een combinatie van longform content, shortform content, social ads en fotografie, voor zowel de bredere LOI-doelgroep als voor consumenten die in de markt zijn voor een opleiding.
''We willen jongeren motiveren om hun dromen na te jagen en niet te blijven hangen in wishfull thinking. En met onze opleidingen, die flexibel te volgen zijn, is dat mogelijk. Ook als je al een baan of anderszins een druk bestaan hebt”
“Door de dalende kijktijd en stijgende prijzen voor adverteren op traditionele media, kijken we naar nieuwe manieren om met name onze jonge doelgroep te bereiken en te raken,” zegt Annelies Coenraads, Teamleider Media bij LOI. Met het concept 'De Dagdroom Testers' spreken we jongeren aan op een manier die past bij online, met platform-fit creaties voor alle verschillende kanalen. We kiezen daarmee bewust voor content die leuk is om naar te kijken en tegelijkertijd het brede opleidingsaanbod van LOI laat zien. We willen jongeren motiveren om hun dromen na te jagen en niet te blijven hangen in wishfull thinking. En met onze opleidingen, die flexibel te volgen zijn, is dat mogelijk. Ook als je al een baan of anderszins een druk bestaan hebt”.
Afwijken van traditionele vormen
Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm: “Als je online impact wilt maken, moet je het als merk durven om af te wijken van de traditionele vormen van reclame. Tegelijk moet de content die je als merk maakt niet alleen leuk zijn om naar te kijken, maar ook bijdragen aan je bredere merkverhaal. Met “De Dagdroom Testers” zitten we precies op dit snijvlak. Daarnaast slaan we ook de brug naar performance: naast alle social content hebben we een reeks actiematige assets ontwikkeld om kijkers aan te sporen het opleidingsaanbod van LOI te bekijken.
Credits
Klant: LOI
Verantwoordelijke klant: Annelies Coenraads, Hilde Gerhards, Claire de Wilde, AC Lans
Bureaus: team5pm, Wavemaker
Creative lead: Jochem Klicks
Creative: Anne Jaasma
Strategie: Nienke Harsta
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Manager: Simone Besseling
TikTok creatie & productie: Wavemaker (Chelsea Breur, Marlie Morsink Vollebroek, Elke Mulder)
Productiemaatschappij: team5pm
Regie: Rens Polman
Hosts: Romy Ruitenbeek en Stepherd Pocornie
Producer: Benthe Stam