VML speelt met campagne voor GAMMA in op Nationale Klimaatweek
VML ontwikkelde voor GAMMA de campagne ‘Isolatie op locatie’, waarbij met een EHBI-toolkit de consument wordt aangespoord om met een aantal eenvoudige producten zelf een start te maken bij het isoleren van hun woning. De ‘Eerste Hulp Bij Isoleren’-toolkits met daarin zeven producten, werden op de eerste dag van de Nationale Klimaatweek uitgedeeld in één van de slechtst geïsoleerde provincies, Overijssel.
VML was verantwoordelijk voor de strategie en creatie, team5PM ontwikkelde de social media strategie en was verantwoordelijk voor de online assets. De video behaalde tot en met gisteren al 1.2 miljoen impressies op TikTok en meer dan 1.5 miljoen impressies op YouTube.
Oproep om bij te dragen aan beter klimaat
De boodschap dat een gemiddeld huishouden tot 15% kan besparen op het energieverbruik, sluit aan op het doel van de Nationale Klimaatweek om bewoners, bedrijven en gemeenten zich met verschillende initiatieven te laten inspannen voor een beter klimaat. In de video gaat GAMMA-duurzaamheidsadviseur Martijn langs bij een aantal inwoners die relatief veel moeten stoken om hun woning warm te houden. Met radiatorfolie, -ventilatoren en tochtstrips gaan zij zelf aan de slag met het isoleren van hun huis. De campagne werd ondersteund door Klimaatstichting HIER, medeorganisator van de Nationale Klimaatweek.
Lijstje van isolatieproducten maakt groot verschil
''Zo zetten we mensen in hun kracht om niet alleen op je eigen kosten te besparen, maar ook iets te doen voor het klimaat”, zegt Michael van den Brande, Executive Strategy Director VML Amsterdam. “Door de video’s van de activatie in Overijssel en een doorvertaling in de bouwmarkten zelf, bevestigen we de rol van GAMMA als gids en adviseur over duurzamer wonen en klussen.
Laurens Miedema, Manager Marketing & Communicatie GAMMA: “Als marktleider in Doe-het-zelf in Nederland, vinden we duurzaamheid een belangrijk thema. We hebben sinds kort in elke bouwmarkt een duurzaamheidsadviseur die klanten gericht kan adviseren op het maken van duurzamere keuzes. Wij denken dat veel Nederlanders zich herkennen in de bewoners uit de video. En het leuke is dat iedereen zegt: ik wist niet dat het zo makkelijk was!”
Fotocredits: Floris van Bergen