WWF-Korea en Cheil Worldwide vragen aandacht voor leefgebied bedreigde diersoorten
WWF-Korea en Cheil Worldwide zijn een campagne gestart om bewustzijn te creëren voor het belang van het beschermen van leefgebieden van bedreigde diersoorten, door mensen de optie te bieden een kamer te reserveren via een boekingsplatform voor accomodaties. De campagne draagt de titel ANISTAY, een samentrekking van de woorden 'animal' en 'stay'.
Wanneer mensen op het online boekingsplatform voor accommodaties zoeken naar trefwoorden die verband houden met een regio in Korea, verschijnen ook nabijgelegen leefgebieden van bedreigde diersoorten. Hierdoor kan men meer gedetailleerde informatie vinden over het bedreigde dier en zijn natuurlijke omgeving én donaties doen door een kamer te boeken in 'het huis' van het bedreigde dier.
Accomodatie voor bedreigde diersoorten
In de campagne stonden vijf bedreigde diersoorten centraal: de zwarte specht, de Aziatische zwarte beer, de otter, de zeeschildpad en de honingbij. Mensen konden een donatiebedrag kiezen vanaf 2.820 Koreaanse won ($2). Het getal 282 weerspiegelt het totale aantal bedreigde wilde dieren in Korea. Het volledige bedrag van de donatie financiert de toekomstige acties van WWF, gericht op de bescherming van bedreigde diersoorten en het behoud van hun verblijfplaats in Korea.
Campagne resultaten
De ANISTAY-campagne resulteerde in meer dan 100.000 mensen die de online pagina van de campagne bezochten. "Behoudsactiviteiten zijn dringend nodig om de biodiversiteit te herstellen. ''Love it or we will lose it", aldus Park Minhye, uitvoerend directeur van WWF-Korea. "Met de ANISTAY-campagne willen we het publiek bewust maken van de diverse bedreigde diersoorten in Korea en hun leefgebieden."
Dahoon Son, Account Executive bij Cheil Worldwide: "De ANISTAY-campagne begon met het besef dat de basis van het beschermen van bedreigde diersoorten begint met het behoud van hun leefgebied. We wilden dat mensen een unieke ervaring zouden hebben met het reserveren van een accommodatie waar wilde dieren de eigenaren zijn, om de interesse en deelname van mensen in het beschermen van hun leefgebied te vergroten."
De ANISTAY-campagne liep van 27 september tot 24 oktober via sociale, OOH- en eigen kanalen van WWF-Korea.
Credits
Campagnetitel: ANISTAY
Klant: WWF-Korea
Uitvoerend directeur: Minhye Park
Marketingdirecteur: Jungho Song
Projectmanager: Jean Kim
Creatief bureau: Cheil Worldwide
Creatief directeur: Kayoung Seo
Art director: Wijeon Lee, Ajin Lee
Accountdirecteur: Wonjun Jang
Accountmanager: Eunhye Jo, Dahoon Son