Drs Leenarts genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2024
Twee artsen starten vanuit passie voor hun vak een eigen cosmeticamerk. Het is een stap die niet veel medici maken, maar het cosmeticamerk Drs Leenarts bleek een schot in de roos en wordt inmiddels in vier landen verkocht. Founders Joris Derksen en Marjolein Leenarts sleepten hiermee de september-nominatie binnen bij Coolest Dutch Brands 2024. "Vanaf het begin vinden wij de rol van duurzaamheid in ons bedrijf zo logisch, dat we het nooit als USP hebben ingezet."
Marjolein Leenarts werkt als dermatoloog in het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk en gebruikte haar kennis toen één van haar kinderen last kreeg van waterpokken om een verkoelende lotion te ontwikkelen. De lotion deed zijn werk en werd vervolgens al snel een populair middel voor de kinderen van haar vriendengroep. Met haar partner en mededirecteur Joris Derksen breidde zij Drs Leenarts in de afgelopen zes jaar uit tot een compleet huidverzorgingsmerk dat inmiddels verkocht wordt in vier landen.
Totale onzin
Marjolein Leenarts: ‘Er worden in de cosmeticawereld zoveel valse claims gemaakt. Eindeloze skincare routines en veel te dure crèmes met zogenaamde wondermiddelen, totale onzin en ook misleidend als je het vanuit de dermatologische wetenschap bekijkt. Wij maken eerlijke en betrouwbare huidverzorging die je huid beter maakt of een huidprobleem aanpakt en die ‘van je dermatoloog’ afkomstig is.’
Over Coolest Dutch Brands
De redactie van Fonk Magazine selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, duurzaamheid hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product en/of dienstverlening en weten aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder genomineerd in 2024: Kalverliefde, Johnny Cashew, Amsterdam Made, Oyster Heaven, Mojo Maté, Stoov en vandaag Drs Leenarts.
Lees het volledige verhaal in Fonk magazine
Lees het volledige verhaal van Marjolein Leenarts en Joris Derksen in Fonk magazine 396/397. Heb je geen abonnement? bestel dan een los exemplaar in de webshop!
Partners Coolest Dutch Brands 2024: MassiveMusic, Ruwer, Dentsu Creative Amsterdam.