€750.000 voor FD Gazelle Award-winnaar Refreshworks

€750.000 voor FD Gazelle Award-winnaar Refreshworks

13-05-2024 (11:35) - Economisch

Refreshworks, partner in AI-bedrijfstransformaties, maakt vandaag bekend dat het €750.000 aan financiering heeft opgehaald. 

Het Haagse bedrijf Refreshworks, opgericht door Diederik Klever en Ebel Slijp in 2016, helpt Nederlandse organisaties met kennis, vaardigheden en technologie in hun AI-transformaties.

FD Gazelle Award

Refreshworks nam vorig jaar een FD Gazelle Award in ontvangs. Sinds de oprichting in 2016 is het bedrijf partner van ruim 250 bedrijven, waaronder AkzoNobel, Brunel en Girav en heeft het training gegeven aan meer dan 2500 professionals. Het bedrijf heeft inmiddels al ruim €120 miljoen aan business impact gerealiseerd door technologische implementaties. Dit trackrecord heeft gevestigde namen, zoals Simon Neefjes (oprichter TBWA\NEBOKO), overtuigd om zich aan te sluiten als aandeelhouder.

€750.000 aan financiering

Er werd €750.000 aan financiering binnengehaald. In totaal namen elf angel investeerders deel die gespecialiseerd zijn in technologie, compliance, veiligheid of consultancy.

Simon Neefjes: “De inzet van AI is essentieel voor bedrijven die concurrerend en toekomstbestendig willen zijn door bestaande werkmethodes te versnellen en nieuwe methodes te introduceren. Dat is mij heel duidelijk geworden in de afgelopen jaren. Refreshworks heeft de kennis en kunde in huis om AI te introduceren en te implementeren.”

Ebel Slijp, oprichter en Managing Partner van Refreshworks: “Wij zijn ervan overtuigd dat er nu gehandeld moet worden om AI breed te integreren in het Nederlandse bedrijfsleven. De afgelopen tien jaar was het ‘durf’, inmiddels is het een ‘must’. Niet alleen biedt AI een kans voor groei en innovatie voor bedrijven met ambitie, ook vormt het een cruciaal onderdeel voor het behoud van het Nederlandse welvaartsniveau en om onze rol in de wereldwijde economie voor de toekomst vast te stellen. Het is geweldig om te zien dat onze missie om Nederland koploper te maken in AI breed wordt ondersteund door klanten en financiers. We kunnen niet wachten om nog meer bedrijven wegwijs te maken in AI en bij de hand te nemen in hun transformatie”.  


Bureaus

Media

Marketing