ABN AMRO lanceert next-gen bank BUUT

ABN AMRO lanceert next-gen bank BUUT

03-06-2025 (12:08) - Economisch

Na de zomer lanceert ABN AMRO zijn neobank BUUT, die naadloos aansluit op de digitale leefwereld van de nieuwe generatie. BUUT is een product van de teams van Tikkie en ABN AMRO, opgebouwd in slechts twaalf maanden tijd.

BUUT biedt alles wat je van een bank verwacht, maar dan een tikkie anders: gebouwd op het Tikkie platform, ondersteund door de robuuste systemen van ABN AMRO, met de frisse look & feel, tone of voice en gebruikerservaring die iedereen kent van Tikkie. 

Annerie Vreugdenhil, Chief Commercial Officer Personal & Business Banking: "De wereld verandert. En wij dus ook. Er kan meer, we willen meer en verwachten meer. Iets wat BUUT als next-gen bank snapt. Simpel in gebruik, interactief, volledig visueel gedreven en 100% thuis in de wereld van een nieuwe generatie." 

Geen gat meer in je hand 

We hebben nog nooit zo veel betalingsmogelijkheden gehad als nu. Dat biedt kansen, maar maakt het ook lastiger om overzicht te houden, blijkt uit onderzoek van het Nibud. Jongeren kunnen grip op hun geldzaken verliezen omdat ze denken dat ze meer of minder uit kunnen geven dan daadwerkelijk het geval is.

Dit terwijl het juist zo belangrijk is om op jonge leeftijd om te leren gaan met een budget en dat ‘op ook echt op is’. "In deze levensfase, waarin jongeren leren sparen, budgetteren en de impact van financiële keuzes ontdekken, biedt BUUT het antwoord waar deze generatie behoefte aan heeft," aldus Vreugdenhil.

BUUT is na de zomer beschikbaar in de appstores. Wil je op de hoogte blijven of de bank als eerste testen? Meld je aan via buut.com (vanaf 4 juni beschikbaar).


Bureaus

Media

Marketing