Omzetrecord voor HelloFresh in 2022

07-03-2023 (10:15) - Economisch

HelloFresh SE ('HelloFresh') heeft zijn resultaten voor het boekjaar 2022 en het vierde kwartaal van 2022 gepubliceerd. HelloFresh boekt omzetgroei van 27%(18% bij constante valuta).

De onderneming behaalde een nieuw recordomzet van 7,6 miljard euro (boekjaar 2021: 6,0 miljard euro) en meer dan één miljard geleverde maaltijden. Daarmee bereikt HelloFresh opnieuw een mijlpaal in zijn geschiedenis. De contributiemarge van de onderneming voor het hele jaar steeg naar 25,5% (boekjaar 2021: 25,3%) en nog sterker in het vierde kwartaal van 2022, ondanks de recordinflatie van ingrediënten en de arbeidskosten.

De AEBITDA van HelloFresh bedraagt 477,4 miljoen euro, met een marge van 6,3%, waarmee de onderneming beter blijft presteren dan concurrerende e-commercebedrijven wereldwijd. In het vierde kwartaal van 2022 steeg de AEBITDA van de onderneming zowel in absolute als in relatieve cijfers naar 160,1 miljoen euro met een marge van 8,5% (boekjaar 2021: 130,8 miljoen euro; 8,3% marge)

In de loop van 2022 was de loyaliteit van de klanten van HelloFresh hoog, met een hoog gemiddeld aantal bestellingen en een toename van de gemiddelde waarde per bestelling. De gemiddelde waarde per bestelling steeg in het boekjaar 2022 met 10% bij constante valuta en in het vierde kwartaal van 2022 met 12%. Belangrijke factoren hiervoor waren onder meer dat klanten meer maaltijden per bestelling afnamen en dat er ook meer extra producten werden besteld.

 


Bureaus

Media

Marketing