Sterke start 2024 voor Action
Non-food discounter Action heeft een update over het eerste kwartaal van 2024 bekendgemaakt. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2023 steeg de netto-omzet met 20,9% tot €3 miljard. De like-for-like omzet (exclusief het effect van nieuwe winkels) steeg met 9,8%.
Action verlaagde de prijzen van meer dan 1.000 producten in het eerste kwartaal, bovenop de prijsverlagingen van 2.500 producten die vorig jaar al zijn doorgevoerd. Action voegde 42 nieuwe winkels toe aan het totaal en sloot de periode af met 2.608 winkels in 12 Europese landen. In Frankrijk, waar Action nu 808 winkels heeft, werd Action voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot de favoriete winkelketen ('Enseigne préférée des Français 2024').
Ook heeft Action zich in het afgelopen kwartaal formeel gecommitteerd aan het Science Based Targets-initiatief. Deze stap is een aanvulling op Action’s reductiedoelstelling van 60% minder CO2-uitstoot als gevolg van de eigen activiteiten (scope 1 en 2) in 2030 ten opzichte van referentiejaar 2021.