
Kinderen en Hallmark ontwerpen feestdagkaarten voor Kinderpostzegels
Kinderpostzegels en Hallmark versterken hun samenwerking. Dit jaar mochten kinderen meedenken over het ontwerp van de feestdagenkaarten die tijdens de kinderpostzegelactie worden verkocht. Hun ideeën en ontwerpen waren de inspiratiebron voor de nieuwe collectie die Hallmark voor Kinderpostzegels heeft ontwikkeld.
Ieder jaar gaan meer dan honderdduizend kinderen langs de deuren om geld op te halen voor hun leeftijdsgenoten. Naast kinderpostzegels verkopen zij ook andere producten zoals pleisters, themakaarten en feestdagenkaarten. Sinds vorig jaar is Hallmark de officiële kaartenpartner van Kinderpostzegels.
Kinderen betrekken
Kinderpostzegels is dé goededoelenorganisatie met en voor kinderen. De organisatie betrekt kinderen waar mogelijk bij haar werk. "Kinderen vinden het belangrijk om iets te doen voor andere kinderen, en ze worden er blij van", zegt Sofie Vriends, directeur van Kinderpostzegels. "Daarom was het een logische stap om hen ook te betrekken bij het creatieve proces achter de feestdagenkaarten."
Jan Willem Koch, managing director van Hallmark voegt toe: "Wij zijn bijzonder trots op de collectie die in co-creatie met de kinderen is ontstaan. Hun pure kijk op waar de feestdagen écht over gaan en de wensen die ze uitspreken voor andere kinderen, zijn hartverwarmend. De creatieve workshop bracht verhalen over het versieren van de kerstboom, warme chocolademelk en cadeautjes, maar bovenal over samenzijn met vrienden en familie."
Ook verkrijgbaar in de winkel
De kinderpostzegelactie loopt van 24 september tot 1 oktober. Nieuw dit jaar is dat de feestdagenkaarten na afloop van de kinderpostzegelactie niet alleen te koop zijn via de webshops van Kinderpostzegels en Hallmark, maar ook in 750 fysieke winkels door heel Nederland. Daarmee wordt de impact van de kinderpostzegelactie vergroot en kunnen nog meer mensen bijdragen aan het goede doel.
Samen in actie tegen eenzaamheid
Het thema van de kinderpostzegelactie is dit jaar 'samen in actie tegen eenzaamheid'. Hallmark ontwikkelde hiervoor naast de feestdagenkaarten ook de themakaarten. Jan Willem Koch vertelt: "De themakaarten zijn dit jaar speciaal ontworpen om iemand op een positieve manier te laten weten dat hij of zij niet alleen is. Daarnaast is er gewerkt met een knipoog naar het fenomeen puzzelen en vormen losse elementen die in elkaar passen steeds één nieuwe vorm in het design.”