
De Telegraaf bereikt de meeste CFO's en directeuren in Nederland
De Telegraaf heeft het hoogste bereik onder CFO's en algemeen en financieel directeuren in Nederland. Dat blijkt uit Decision Makers Survey 2025 door het Nationaal Media Onderzoek. Ook het AD, de Volkskrant, NRC, FD en Trouw zijn in trek bij deze doelgroep.
66% van de Nederlandse CFO's komt in aanraking met De Telegraaf, gevolgd door AD (60%), FD (53%), NRC (53%), de Volkskrant (49%) en Trouw (39%).
Inzoomend op het bereik van nieuwsmedia op algemeen en financieel Directeuren, dan staat De Telegraaf wederom op nummer één (45%). Daarna volgen het AD (44%), de Volkskrant (32%), NRC (27%), FD (26%) en Trouw (16%).
Boaz Shkolnik, Directeur B2B bij Mediahuis Nederland over de koppositie van De Telegraaf: "Met De Financiële Telegraaf zijn wij al jarenlang dé krant voor de CFO en de financiële top van Nederland. Tegelijkertijd weten we ook ondernemers en directies van micro-, mkb- en grootbedrijven te inspireren en te informeren. Die combinatie maakt De Telegraaf onmisbaar voor adverteerders: wij spreken alle lagen van het bedrijfsleven aan."
Over het onderzoek
De Decision Makers Survey (DMS) maakt onderdeel uit van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en is gericht op het mediabereik onder de specifieke doelgroep Decision Makers (populatie: 1.035.000). DMS is een single-source onderzoek waarin het bereik van print- en digitale replica’s, websites, apps, radio en televisie wordt gemeten.