Lidl op de bres voor gelijke kansen in de sport en sponsort WK handbal voor vrouwen 2025

Lidl op de bres voor gelijke kansen in de sport en sponsort WK handbal voor vrouwen 2025

24-11-2025 (09:30) - Inclusiviteit

Lidl is partner van het WK handbal voor vrouwen in Nederland en Duitsland, dat op 26 november van start gaat. Hiermee zet Lidl zich in voor vrouwensport en gendergelijkheid: als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles en lid van het UN Global Compact maakt Lidl vrouwelijke sportprestaties zichtbaarder, inspireert vrouwen en meisjes wereldwijd en stimuleert gelijke kansen in sport.

Tijdens het toernooi benadrukt Lidl het belang van bewuste voeding door spelers, officials, scheidsrechters en vrijwilligers te voorzien van vers fruit. Om zo de verbinding tussen sport, beweging en gezonde voeding te versterken.

Lidl en Tess Lieder inspireren jonge meiden

Lidl Nederland lanceert tijdens het WK handbal een nieuwe campagne: Let’s Grow. Lidl Nederland wil samen met voormalig top-handbalster Tess Lieder jonge meiden inspireren om te (blijven) sporten. Ook wordt in de campagne een gezonde en actieve levensstijl gepromoot. Een mini-documentaire met Tess Lieder vormt het hart van de campagne en wordt deze week gelanceerd.

“Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie,” zegt Remy Legueb willen we laten zien dat Lidl niet alleen in de supermarkt, maar ook in de sportarena bijdraagt aan gezondheid, vitaliteit en gelijke kansen.”

Helft sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen

Recent onderzoek laat zien dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Een zorgelijke trend die mede voor Lidl Nederland aanleiding is om in samenwerking met Lieder sportparticipatie te stimuleren. “Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid, discipline en geloof in mezelf. Dat gun ik iedereen,” aldus Tess Lieder.