ASICS beschermt atleten tegen online haat met nieuw programma

ASICS beschermt atleten tegen online haat met nieuw programma

26-07-2024 (11:30) - Marketing

Het aantal atleten dat last heeft van online pesten neemt toe, volgens onderzoek van ASICS. Het sportmerk lanceert daarom een nieuw initiatief tegen online intimidatie en cyberpesten. Atleten krijgen toegang tot cybersecurity diensten om hun blootstelling aan online pesterijen te verminderen.

ASICS geeft haar gesponsorde atleten toegang de AI-gedreven Threat Matrix-service van data science bedrijf Signify. De dienst voorkomt en beheert misbruik op social media, zodat atleten zich veilig voelen en zonder angst voor online haat met hun publiek kunnen communiceren.

Maureen Koster, meervoudig Nederlands kampioen, is blij dat ASICS haar atleten in bescherming neemt: "Denk na voordat je op enter drukt, want wij sporters hebben ook een hart. Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar doordat de drempel voor cyberpesten zo laag is, wel vaak zien gebeuren. Het is goed dat ASICS hier oog voor heeft."

Belangrijker dan podiumplaats

Dit nieuwe initiatief is onderdeel van ASICS' 'Mind and Body Athlete Support Programme'. Het programma biedt haar atleten diensten voor hun fysieke en mentale welzijn, bevordert eerlijke sport en geeft toegang tot leermiddelen voor hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. 

Volgens Olivier Mignon, Global Head of Sports Marketing bij ASICS, is het fysieke en mentale welzijn van atleten belangrijker dan welke podiumplaats dan ook: “Ons doel is om atleten te ondersteunen om hun prestatiedoelen te bereiken zonder hun welzijn in gevaar te brengen. We zijn ons zeer bewust van de negatieve invloed van online pesterijen en cyberpesten op de geestelijke gezondheid en vinden het daarom belangrijk om onze atleten te beschermen tegen online pesterijen."


Bureaus

Media

Economisch