Bezorgerervaringsplatform Ingrid komt naar Nederland

Bezorgerervaringsplatform Ingrid komt naar Nederland

16-05-2024 (17:02) - Marketing

Ingrid, het Scandinavische bezorgerervaringsplatform, breidt uit naar de Nederlandse markt. Met een recente investering van €21 miljoen en de aanstelling van Emiel Lutz als Country Manager, zet het in Stockhol gevestigde bedrijf haar eerste internationale stappen. Ingrid maakt gebruik van een geavanceerd AI-gedreven platform om de bezorgerervaring te verbeteren.

Ingrid's uitbreiding naar Nederland is een belangrijke stap richting het doel om marktleider te worden binnen Europa’s bezorgervaringslandschap. Piotr Zaleski, CEO van Ingrid, vertelt: “De Nederlandse retailomgeving, bekend om de sterke e-commerce groei, vormt een vruchtbare bodem voor Ingrid's innovatieve oplossingen en klantgerichte aanpak”. 

Klant- en retailer ervaring

Ingrid's bezorgservaringsplatform verbindt retailers, vervoerders en consumenten om een betere winkelervaring te creëren en verwerkt meer dan 40 miljoen bestellingen per jaar in meer dan 180 landen. Zaleski: “Bij Ingrid begrijpen we de behoefte van retailers aan nieuwe omzetstromen en de eisen van het winkelpubliek als het gaat om personalisatie. Op basis van een consumentgerichte strategie, heeft Ingrid producten ontwikkeld met hyperpersonalisatie voor de koper als focus."

"Consumenten kunnen kiezen uit meerdere vervoerders, hun pakket volgen vanaf de aankoop en kiezen uit vele opties als het gaat om het retourneren van een artikel. Deze veelzijdige leveringsstrategie helpt retailers bij het verfijnen van hun prijsstrategieën en tegelijkertijd bij het opbouwen van klantloyaliteit, betere winkelervaringen en het vermijden van gratis verzendingstactieken", aldus Zaleski. 

Nieuwe Country Manager

Emiel Lutz deed eerder uitgebreide ervaring op in het begeleiden van technologiebedrijven en direct-to-consumer merken en hielp meerdere organisaties met het betreden van de Nederlandse (online) retailmarkt met hun bewezen producten of diensten. Lutz: “De online retailsector heeft zich na covid en de daaropvolgende inflatie opnieuw moeten uitvinden. In de sector is men actief op zoek gegaan naar manieren om de marges te verbeteren. Winstgevend zijn in zowel bezorging als retournering lijkt bijna een onhaalbare kaart, maar Ingrid laat in Scandinavië zien dat het wel degelijk mogelijk is."

“Er doet zich een enorme kans voor om in de bezorgsector onderscheid te maken. Nieuwe leveringsmethoden, zoals fietskoeriers en afhaalpunten, winnen snel terrein in Nederland. Ingrid's platform biedt de mogelijkheid om de impact van deze nieuwe leverings- en retourmogelijkheden eenvoudig te testen en de optimale strategie te ontdekken die bijdraagt aan conversie en verbetering van de marges", voegt Lutz toe. 


Bureaus

Media

Economisch