Google introduceert nieuwe AI-agents om adverteerders te ondersteunen

Google introduceert nieuwe AI-agents om adverteerders te ondersteunen

13-11-2025 (12:55) - Marketing

Het digitaal landschap is tegenwoordig zo complex dat adverteerders moeilijk overzicht kunnen houden. Om ze te ondersteunen kondigt Google de lancering aan van twee nieuwe 'agentic' AI-tools: Ads Advisor en Analytics Advsor. Deze modellen maken gebruik van de nieuwste Gemini-modellen en geven adverteerders belangrijke inzichten om campagneprestaties te stimuleren. 

#1: De Ads Advisor

De Ads Advisor is direct binnen Google Ads te vinden en maakt het werk gemakkelijker door direct van interacties te leren. Zo kan de Advisor gepersonaliseerde aanbevelingen doen en je vragen beantwoorden met relevante acties, die de tool na goedkeuring ook meteen kan uitvoeren. Ook kan het dienen als hulpmiddel bij het maken van creatieve assets.

Doordat de tool helemaal geïntegreerd is in een Google Ads-account is het na verloop van tijd slim afgestemd op eerdere (inter)acties. Het biedt persoonlijke analyses, rapport mogelijkheden en beantwoordt persoonlijke vragen over de vooruitgang van campagnes. Mocht een campagne afgekeurd worden kan de tool helpen het probleem te achterhalen en een mogelijke oplossing geven. 

#2: De Analytics Advisor

De Analytics Advisor helpt bij het begeleiden naar betere en snellere metingen en mediaprestaties. De AI-functie in Google Analytics werkt als persoonlijke analist, aan wie brede tot specifieke vragen gesteld kunnen worden. Adverteerders krijgen zo direct inzicht over belangrijke gebeurtenissen en statistieken.

De Advisor geeft de mogelijkheid specifieke prestaties te onderzoeken en deze te redeneren. De AI-tool geeft prioriteit aan de factoren die het meest relevant zijn voor het behalen van bedrijfsresultaten. Door de gespreksstructuur leer je meer over de , wat het pad van analyse naar actie versnelt. 

De tools zijn vanaf december beschikbaar om te proberen. Daarnaast worden er continu nieuwe functies uitgebracht voor betere prestaties en efficiëntie.


Bureaus

Media

Economisch