eBay en Marktplaats krijgen concurrentie
24-03-2010 (09:50) - Marketing
BuddyBazaar gaat de strijd aan met giganten als eBay, Marktplaats en andere online handelsplaatsen. Volgens de initiatiefnemers open je eenvoudig, persoonlijk en veilig je eigen winkel op www.BuddyBazaar.com, welke linkt aan al je sociale netwerken en email services. Je overbodige spullen deel je zo met vrienden, onder vrienden of via vrienden van vrienden, hetgeen volgens BuddyBazaar de kans op misbruik enorm beperkt.
De afgelopen weken zijn in de landelijke pers verschillende gevallen van fraude bij aankopen via online handelssites gemeld. Hoewel men de officiële lancering van BuddyBazaar nog had willen uitstellen, is door de recente ontwikkelingen, besloten de site eerder dan gepland live te laten gaan.
‘Het feit dat je inmiddels niet meer zeker bent of je de aankopen die je doet via onder andere Marktplaats daadwerkelijk ontvangt, is natuurlijk een slechte zaak. We hebben wereldwijd met zijn allen zoveel overbodige, waardevolle spullen in bezit die nauwelijks tot niet meer gebruikt worden. Bestaande handelssites boden voor de verkoop van deze spullen een goed alternatief voor de tweedehands winkel op de hoek. In korte tijd bereik je heel veel potentiële kopers. Helaas heeft inmiddels een noemenswaardige groep minder integere mensen en bedrijven, de handel via bestaande sites behoorlijk verslechterd. Hoogste tijd voor ons om BuddyBazaar te lanceren’. Aldus Tabe Ydo en Raymond Kokken, initiatiefnemers van BuddyBazaar.
BuddyBazaar is een social selling service, waarmee je producten en diensten vanaf je eigen gratis bazaar met al je vrienden en de rest van je sociale netwerken kunt verhandelen via Facebook, Linkedin, Twitter, Hyves of één van de ruim 200 andere wereldwijde sociale netwerken. Op BuddyBazaar creëer je zo je eigen online garageverkoop voor mensen die jij vertrouwt. De kans op misbruik wordt daardoor enorm beperkt en de kans dat je jouw aankoop daadwerkelijk ontvangt, is volgens Ydo en Kokken vrijwel verzekerd.