F1-coureur Charles Leclerc wordt het gezicht van Peroni Nastro Azzuro 0.0%

F1-coureur Charles Leclerc wordt het gezicht van Peroni Nastro Azzuro 0.0%

02-07-2024 (15:49) - Marketing

Peroni Nastro Azzurro 0.0% heeft een samenwerking aangekondigd met Formule 1-coureur Charles Leclerc.

De coureur is de eerste wereldwijde merkambassadeur voor Peroni Nastro Azzurro 0.0% en speelt de hoofdrol in de '0.0% tot 100%' campagne.

Paolo Lanzarotti, Chief Executive Officer bij Asahi Europe & International (moederbedrijf Perroni) noemt Charles een zei 'cultureel symbool van stijl', en een 'voorbestemde partner voor Peroni Nastro Azzurro 0.0%'. 

Dolce Vita

De '0,0% tot 100%' campagne draait om een serie afleveringen die zich afspeelt in het Comomeer in Italië en die deze zomer wordt uitgebracht. De afleveringen zetten kleine dagelijkse geluksmomenten centraal en geven een kijke in het leven van Charles 'achter de schermen'. Hier wordt de Italiaanse "Dolce Vita" levensstijl gevierd, volgens de normen van een nieuwe generatie. 

De duik

Het biermerk heeft een korte film gelanceerd waarin Charles Leclerc wordt voorgesteld als het nieuwe gezicht van het merk. In de video speelt Charles Leclerc zijn inmiddels beroemde 'Hallelujah'-duik na, een feestelijk moment tijdens zijn overwinning in de Grand Prix van Monaco 2024. Deze keer is de duik een viering van een ijskoude Peroni Nastro Azzurro 0.0%, gedronken in Charles' favoriete plek om tot rust te komen, het Comomeer in Italië.

Charles heeft zelf een lijstje opgesteld om zijn '0,0% tot 100%' levensstijl te kunnen beleven. Hij tipt must-do ervaringen in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Singapore, Roemenië en Duitsland. De lijst wordt de hele zomer bekendgemaakt via het Instagram-kanaal van @peroninastroazzurro.

Charles Leclerc zegt over de samenwerking: "Mijn samenwerking met Peroni Nastro Azzurro 0.0% is iets waar ik erg trots op ben. Het is een merk waar ik van hou en het motto 'Live Every Moment' is echt relevant voor hoe ik het leven benader, zowel op als naast het circuit. Als Ferrari-coureur en als Monegask is Italië ook een belangrijke plek in mijn leven."

De samenwerking is onderdeel van de ambities van Asahi Europe & International, waar ook Grolsch onder valt, om in 2030 20% van hun portfolio uit alcoholvrije producten te laten bestaan. 


Bureaus

Media

Economisch