Internationale run op Aldi-rimpelcrème
07-02-2008 (10:37) - Marketing
Niet eerder was een anti-rimpelcrème zo populair. Maar het smeerseltje dat low budget-supermarkt Aldi op de markt heeft gebracht (2,50 euro voor 50 ml) is in Groot-Brittannië zo’n hit dat het bedrijf de vraag nauwelijks aankan. De verkoop schoot de afgelopen maanden omhoog van 890 potjes per week naar meer dan 20.000.De anti-rimpelcrème dankt zijn populariteit niet alleen aan de lage prijs: de Duitse Consumentenbond riep de Aldi-crème uit als beste getest en ook het Britse tijdschrift Woman’s Own noemde het de beste koop. Een ander Brits tijdschrift deed een blinde test met 2 duizend vrijwilligers waaruit de Aldi-crème ook als beste uit de bus kwam. De crème wordt in Groot-Brittannië onder de naam Siana verkocht, in Nederland verkoopt Aldi de crème onder de naam Biocura (dagcrème) en Lacura (nachtcrème).